• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

*gaaaa*

har en fd kollega som jobbar inom samma avdelning som jag har sökt jobb. han mailade just och skvallrade att de som intervjuat mig hade varit nöjda med min insats på intervjun...

nu blev det ju ÄNNU jobbigare att vänta!! *gurgel och stånk*

• Lapinette

Härligt viktualia att det kändes bra! Hoppas du får jobbet

Zozo - trist med tanten! Men misströsta inte det brukar ta några gånger innan det blir träff...*arrrrrghhh* säger kaninen som försökt i 1,5 år och försöker hålla hoppet uppe!

• _koko_

Fniss fniss fniss, Lappis och lill* skutt...

*smyger tillbaka till jobbet*

• junilejon

Tack alla för infon om att vara ledig och vara tvungen till det.
    Visst finns det andra saker jag kan göra på jobbet,men det kanske är typ 3 dagar i veckan,men jag tror att det är lite så att eftersom vi börjat bråka jag och chefen så vill hon bara bli av med mig nu,hon är brukar inte vilja ge sig eller se någon annan få sin vilja igenom...vi är många på jobbet som inte förstå henne,vi vet att jag kan göra andra saker,men inte vill hon att jag ska göra det inte...skaka på huvudet...

• viktualia

Junilejon - kanske går det att förhandla om att sjukskriva dig på deltid så att du kan jobba de dagar det går att skapa arbetsuppgifter till dig och vara hemma de andra?!?!

• junilejon

Viktualia...ja vi har pratat om det! Det är ju så att jag har ett väldigt rörligt jobb,på 8 timmar så har vi en rast på 15 min´och det är dem enda minuterna på hela dagen vi kan sitta ner! Det kommer att bli tufft...när vi jobba em så har vi 2 st kvarts raster på 10 timmar och 30 minuter...det kommer att bli ännu tuffare...
    Nåt måste göras iallfall

• BrudSommar2006

Zozo, om det bara var två veckor sedan du tog ut spiralen, vet du att du hade ÄL då för två veckor sedan? Ska du köra med ÄL-tester den här månaden så att du säkert vet att ni prickar rätt?

Nenne, hur har det gått med testerna, har du varit och gjort det nu? När får du svar?

Nu är det ju torsdag i alla fall i morgon, Tinga, är det dags att testa då tror du?

Sedan får man väl börja hålla tummarna för Lappis och Telis framöver då eftersom det är lite hemligt! Vi får väl räkna ut på ett ungefär när det borde vara dags och börja några dagar innan för säkerhets skull!

• Telemarkgrrl

BrudSommar2006 skrev 2007-11-21 19:52:16 följande:

Sedan får man väl börja hålla tummarna för Lappis och Telis framöver då eftersom det är lite hemligt! Vi får väl räkna ut på ett ungefär när det borde vara dags och börja några dagar innan för säkerhets skull!
    Gulle dig!!
  • muggles

Asch, nu hann jag ju aldrig gratta Victory till plusset! Vad härligt om Sweet och Victory får följas åt (och gärna Lappis och Telis också förstås!).

Ang Piggelins tjej: jag avvaktar med bild till galleriet, hon får välja själv. Och namn är inte bestämt än vad jag vet...

Moa har förresten varit på sitt soligaste humör igår och idag. Min mamma är här och hjälper till lite, himla skönt. Men det hade nog gått hur bra som helst själv också men det är ju skönt med lite vuxensällskap på kvällen. Och ngn som tittar till Moa lite så jag hinner röja och annat som ska göras.

Tack för dopgåveråd - tårspade och stol/pall var bra! (Aktie hade jag tänkt på själv faktiskt men vet inte hur det mottas av släktingarna - de kanske tycker det är pretto?).

Välkommen Zozo - jag känner igen ditt nick från granntråden. Kul att fler och fler hittar hit...

Lappis: Skuttis låter bra!

• muggles

Nennelainen: synd att buspippandet i bilen resulterade i minus!

Tinga: ditt magonda låter lite misstänkt likt ligamentont - kan det bli ett plus till?! *hoppas*
    Apropå finnar. Jag har också haft acne ända sedan tonåren, blev bättre med p-piller. Sedan p-pillerstoppet efter bröllopet fick jag massor av finnar. Men en bit in i graviditeten försvann de och de håller sig fortfarande borta! Förhoppningsvis är det inget som har med amningshormoner att göra (dvs de kommer tillbaka när jag slutat amma) utan att de är borta för gott! Kanske blir likadant för dig?

Vickan: aha du har slutat nu. Men vad jobbigt att hålla på med regnkappa ända till januari!!! Hhåller tummarna för att du får jobbet!

StoraSyrran: vad synd att övningarna inte funkar för dig! För mig funkade de bäst, skenorna sådär. Men efter skenor och övn blev det iaf inte sämre. JAg hade domningar i ung 6 veckor efter förlossningen innan det försvann helt...

Sweet: apropå bra tips på Manhattan (Soho) - thairestaurangen Peep måste du besöka (om du inte redan hittat den)! Jättegod mat (thai fusion med modern touch) och supercoolt ställe. Du MÅSTE besöka toaletten där - jag säger inte mer...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag