• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • fru AM

Vi tog egen bil till BB. Man får ersättning för taxiresan (dit i alla fall) - med något visst avdrag. Men som sagt, vi tog bilen dit och sedan fick vi (på Danderyd) parkeringstillstånd när man väl blivit inskriven. För oss var det bra att ha bilen visade det sig eftersom vi blev kvar i sex dagar - så min man kunde ta bilen och åka hem och hämta o lämna grejor.

Ett plus för taxi är att mannen slipper köra om han är nervös av situationen. Ett minus är kanske att det skulle kännas obekvämt att sitta och stånka och profylaxandas inför en främmande taxichaufför ...

• start september

Tinga,

håller hårda, hårda tummar för dig, jag tycker också det låter lovande det du beskriver. Men symtpom är svårt - så mycket har vi lärt oss under vårt dryga år här...

Jag förstår att du är rädd för att ramla ner i hålet. Alla är vi ju olika vad gäller det där med testningen. Lapinette har väl inte testat alls? Jag är nog mer som Telis, jag vill veta för att slippa bygga upp förväntningar för länge. Men ibland kanske det är klokare att vänta - att slippa som Victory först bli ledsen för att det var minus när det troligen var för tidigt att testa.

• Liten med Mindre

Rätt Lappis - tillbaka på spåret igen. Nu har pyret fått sin chans att fästa i lugn och ro. Det går ju inte att, vare sig i vanliga eller IVF-fall, sätta livet på halt för att något eventuellt kanske ska kunna fästa lite bättre.

Ägg/embryon är nog lite binära - endera fäster de eller så fäster de inte.

Och i alla fall mitt humör blir soligare av träning. Om jag inte som igår blir övertrött och överhungrig av det. Ingen lite solstråle då precis...

• fru AM

Lappis: Stor kram. Bara du vet hur aktiv det känns bra att vara.

• start september

Lapinette,

jag förstår om det är jobbigt. Du och maken har nog med funderingar själva utan att alla ska fråga. Samtidigt frågar de väl för att de bryr sig om er och det är ju trevligt.

Här i tråden är ju vi ju så fokuserade på just detta ämne, så oss kan det vara svårt att komma ifrån

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2007-11-22 09:09:59 följande:

Fast denna gång så får jag inte göra det. Känns faktiskt ganska så jobbigt!
    Men dom kan väl inte tvinga dig? Antingen så kommer ju mensen eller så kommer den inte, vad gör det för skillnad för kliniken om du testar eller inte?
  • start september

Lapinette,

du är ju desutom van vid att träna mycket. Känner du att du behöver det så är det säkert bara bra.

• Lapinette

Behöver få utlopp för mitt adrenalin så visst jag har behov av att få träna. Har bokat in spinning imorgon med maken. Sen så är det ju så att alla läkare säger att det går inte att påverka ruvningen. Lovade mig själv att ta det lugnt (fysiskt) i en vecka ...och det har jag då precis gjort.

Telis - jag är "tvingad" att testa! Det är faktiskt så! Har fått en lapp med ett datum (den ligger på badrumsbänken) och en provsticka. Där står det hur jag använder stickan, vilket datum jag ska använda den och att jag sedan ska ringa CvL och meddela resultatet.

• start september

Ni som är/varit gravida - har ni haft munsår? Jag får det ibland vid förkylning och Anti från apoteket brukar hjälpa rätt bra. Nu har det dykt upp igen och jag läste på paketet och det står

Graviditet
    Erfarenhet av användning under graviditet är begränsad. Rådgör därför med läkare före användning av Anti under graviditet.

Vad gör man då? Ringer BM? känns lite mräkligt att försöka få tag på en läkare?

Jag fick det faktiskt i typ vecka 5/6 också, men bara ett litet. Då hittade någon på FL som tipsade om huskuren honung, men det vart orimligt kladdigt och jag var sugen på sötsaker hela dagen.

• _koko_

Lappis - Vad BRA att du skrev det där inlägget, för jag var precis på väg att fråga hur du mår...
    Har faktiskt glömt hur det var att ruva, sitter här och försöker minnas men det kommer inte alls tillbaka!

Tinga - Som tidigare testmissbrukare tycker jag du gör rätt som väntar. Ett minus gör så obeskrivligt ont att se, men så länge man inte har testat finns hoppet fortfarande, och blir det ett plus i slutändan blir det ju det oavsett hur sent du testar.
    Och i det långa loppet är några dagars extra ovisshet ingenting.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag