• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Zozo

Jag har läst ikapp och har hunnit glömma vem det var som fragade men jag tror inte att vi kommer att grejja med ÄL tester.. Jag har lite svart att hoppa i säng pa kommando, sa det far bli som det blir, iaf till en början..

• fru AM

Zozo - man kan räkna ut på ett ungefär när ÄL är och så 6-a på så gott man kan under den veckan. Det gjorde vi.

• Zozo

Jo, jag VET ju ungefär när det är. Den har gangen föll det sig ju sa roligt att var 14arsdag föll in just da, sa maken tyckte att det var jättesmart och var övertygad om att det blev da.. men det var ju fel

• start september

Tack Koko! Sitt namn kan man ju ofta inte göra något åt och som liten var jag inte alls nöjd, men jag har absolut vuxit in i det.

• Lapinette

Koko - fast på mitt papper så står testdag ÄP + xx dagar och sedan datum. Nåja, jag följer bara direktiv. Sitt vackert, hoppa på ett ben, snurra runt och så kissa på stickan!

• junilejon

Lappis,jag förstå precis hur du känner med alla som fråga hit och dit och tala om hur och vad du ska göra,jag hade med blivit galen...och självklart ska du kräka ur dig här visst känns det lite bättre efteråt?!!

Nattson,jag förstår inte det här med veckor och sånt! Men på gravid.se så kan man ju beräkna ut vilken vecka man är i genom att fylla i datumet för den första dagen i din sista menstruation,och när jag gör det så står det att jag är i vecka 8 och att fostret är 6 veckor gammalt för min första dag i den senaste menstruationen var den 1/10,vilken dag var din? För det känns som att du testade plus långt före mig!!!
    ..skakar på huvudet...fattar inget!!

• fru AM

Även om man prickar ÄL så är det inte säkert att det klickar mellan simmarna och ägget. Och så kan det vara utan att det är någon vajsing. Det är så mycket som ska stämma - men det ska man inte tänka på om man kan låta bli. Upp i sadeln igen ...

• Lapinette

P.S. Jag som suttit och räknat ut BF enligt olika IVF förslag, typ försök 1, försök 2 etc. Då har jag räknat med ET vilket alltså är fel. Snacka om att man hela tiden lär sig nya saker...även om 2 dagar hit eller dit kvittar.

• fru AM

Haha Lappis - det var ett speciellt kisstest du har fått. Hoppa och snurra ... Det låter proffsigt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag