• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Tinga, det låter lite som de knip jag hade också, liksom som en liten protest när man sträckte på sig.

• Lapinette

Blir gråtmild av alla fina kommentarer och tankar om mig!! Fan, vad skulle jag ha gjort utan er??! (börjar bli Frullan sentimental känner jag)

• _koko_

start - Vi som gjort ivf är ju lite speciella och brukar inte "flyttas" under graviditeten eftersom man vet exakt när befruktning skeddes.

*Vinkar till Cicci-darling* Hoppas ni får sova lite snart.

• Liten med Mindre

Tack AM, ska kolla upp det vid nästa cerat-shopping.

Cicci - jag hoppas verkligen att Mindre dröjer en stund till. Och vad gäller sort på bebisen så vet jag verkligen inte vad det kan vara.

Känner mig lite ambivalent i frågan. Det spelar verkligen ingen roll om det blir en kille eller tjej. Men samtidigt har jag jättesvårt att se mig själv med en liten kille, när jag tänker på olika situationer så är Mindre alltid en tjej. Känner mig lite knepig angående det. Som att jag skulle tycka mindre om en kille för att jag inte kan tänka mig in i situationen. Knäppt!

Hoppas verkligen att det går över.

• _koko_

koko kliver in i "kan-inte-stava-klubben"...

Lappis - Bamsekram till dig! *lilleskutt-referens*

• _koko_

Liten - Jag tror också på tjej för dig!
    Känner dock flera som tänker som du och har svårare att identifiera sig med att det ev kan komma ut en kille, så känn dig inte onormal.

• Liten med Mindre

Viktualia - repair, decubal och locobase har alla prövats på läpparna, utan framgång i längden. Och även någon lustig vätska från apoteket - lipid någonting. Vissa saker funkar några gånger - sen fnasar det igen.

Föllinge var också nåt nytt. Sätter det på listan.

Och vad gäller sova - är lite imponerad av mig själv. Har bara varit upp 1 gång per natt sista tiden. Gissar att jag endera är trött eller uttorkad. Eller både och. Hoppas att det räcker att fylla på vatten dagtid.

• Liten med Mindre

Vad bra att ni tror att jag är normal! *glad*

• Liten med Mindre

*och lunchsugen*

Ska vanka iväg och värma min lax. Mums!

• Nattson

Liten, här är en till som är hungrig! Det är som om det inte finns något stopp i magen längre. Blir hungrig väldigt snabbt efter att jag ätit. Igår åt vi kött med sås och potatis till middag och jag åt så att jag blev mätt, 3h efter så var jag hungrig igen och satt med en tallrik weetabix och mjölk Fortsätter det så här kommer jag att se ut som en flodo ha ha

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag