• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

September, herregud vad är det med dessa veckor hit eller dit... Jag hatar att räkna och kan uppenbarligen inte få något rätt. HELP! Gyn sa i fredags att jag var 4+2, det är väl med andra ord v5? Så jag har räknat att igår var det 4+7 och då är det väl v6 idag enligt gyn eller?

• _koko_

Liten - Tråkigt att det inte fungerade på dig, undrar om jag var en av de lyriska i tråden du läste...?

Lappis -

• Lapinette

Låter tossigt det där med att räkna veckor! Hoppas ni klurar ut det så småningom. Själv är jag är jag i vecka 2+6 ! Förresten Koko räknar man från ÄP eller återinförandet. Såg att de skrev från ÄP + antal dagar inför mitt testdatum.

Koko - så du minns inte hur du mådde när du ruvade. Jag minns bara att du hade kännt dig lite yr när du varit ute i trädgården bara ett par dagar innan du testade.

• _koko_

Nattson - hihihi, känner igen förvirringen!! 4+7 = 5+0, vilket är vad alla utom bm kallar vecka 6! Bm kallar 5+0 till 5+6 för vecka 5 eftersom man har gått 5 fulla veckor. Bakvänt tycker jag som gillar det andra sättet bättre.

• Telemarkgrrl

Tinga skrev 2007-11-22 09:29:34 följande:

Och du - jag tror att jag har ganska bra koll på din BIM! Jag ska inte skvallra, men håller tummarna i lämplig tid.
    Tack!!
  • _koko_

Lappis - ÄP = 2+0!

Hihi, tur att du kan påminna mig om hur det var... Stämmer att jag kände mig yr! Jag minns att jag hade lite symptom men att jag inte vågade lita på dem eftersom det lika gärna kunde vara crinonet som spökade...

• Telemarkgrrl

Vänner, ha en underbar semester, tantskrälle till trots!! Och tänk lite på oss bleka och inregnade stackare när du ligger vid poolen och har det bra.

• Lapinette

Trist med tanten Vänner men ha en superhärlig semester!!!

• Tinga

Vänner - fy, vad elakt av henne att dyka upp precis nu, men det känns som att det är typiskt den elaka tantens stil att dyka upp när det passar som sämst. Förhoppningsvis hinner det värsta passera förbi under de här två dagarna, innan du ska njuta på playan. Det känns som att november är en perfekt månad att resa bort i; mörkt, kallt och grått här hemma. Jag önskar er en riktigt skön semester! Kram!

• _koko_

Vänner - Önskar även jag skön semester! Blev lite förvirrad först när DU skrev om mens...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag