• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

AM, var hittar jag forever living-produkter?

Just nu avverkar jag ett body shop cerat, sen ligger en pyttig burk från LUSH! på tur.

• Zozo

Jojo.. Jag VET ju att det kan ta lang tid även om allt star rätt till, sa det är ju bara att vänta..

• Lapinette

AM - menar bara att jag känner mig som en väldresserad hund som gör precis som läkarna säger åt mig att göra. Måste förresten fylla på min lager med Crinone (smeten som ska upp i musen). Hurrraaa!!!

Ni får ursäkta om jag är lite "stickig". Känner att jag reagerar på allt just nu och hugger tillbaka. Tror jag behöver komma iväg och träna imorgon så jag får mitt adrenalinrus.

• start september

Lapinette, de två dagarna kommer sedan att flytta sig varje gång någon räknar.

Maken och jag räknade först två dagar åt ena hållet (ÄL var två dagar sen och trodde BIM skulle vara exakt 14 dagar efter den, men läkaren räkande ändå från tantens böjan), BM räknade ut ett datum men skrev ett annat på KUB-remiss och blodprov, FL räknar fram ytterligare ett, på KUB tyckte de två dagar åt andra hållet..

• fru AM

Liten: Det är lite krångligt - de använder sig av "privata" återförsäljare (lite som Tupperware eller likn) men det finns även salonger. Kolla på www.foreverliving.se och maila och fråga om återförsäljare i dina krokar. Funkar det inte så inboxa mig så ska jag se om jag kan klå min svägerska på några cerat.

• fru AM

Lappis: Jag skojade lite. Ingen fara - vi gillar dig oavsett mjuk eller stickig!

• start september

Jag har svårt att hitta bra läppsmörja också, nu testade jag Idomin i läppbalsamtub - bra när man åker skidor men nog lite väl annars. Hjälpte ändå inte utan jag fick istället munsår...

Jag hoppas nu på Kokos tips!

BS - tack, det blir apoteket på lunchen.

• viktualia

Apropå läppar - jag använder Repair från Apoteket och tycker att det funkar strålande!

• start september

Du får vara stickig Lapinette, det är fullt förståeligt. Lite rastning i form av träning är säkert bra!

Vädret gör en ju dessutom inte gladare heller!

• FruCicci

hejsan hoppsan

ååå vad spännande tråden är nu, wiiiiieeeeeeeeeeeeeeeee

BS Lycka till med flytten gumman! Vad roligt att komma till sitt hus innan jul!

Liten med Mindre: Vi tog taxi till BB, så precis så som AM beskrev det, satt jag i taxin. Flåsandes och hysterisk pga smärtorna. Så vi är väldigt glada att vi tog taxi för att maken hade nog inte kunnat fokusera på körningen. Från BB tog sedan maken tunnelbanan till bilen (som var på service) och körde hem och hämtade grejor. DS har som AM sa parkeringstillstånd, men det hade vi inte hunnit hämta om vi tagit bilen eftersom Victor "satt" i hålet på väg ut redan.

Vänner, ha det så skönt. Jag mailade dig igår ag innandagarna och mellandagarna, så tar vi vår "date" då. Jag är såååå avis för jag vill med bort ett tag. Hi hi men jag ska ju till Göteborg snart och hälsa på Muggles och Piggis

Lappis, jag hoppas lille skutt har skuttat till ro och hittat en fin plats att bli en fin kaninunge på nu, jag har tänkt jätte mycket på dig. Snartis och jag var ute och promenerade med barnen i går och höll tummarna och hoppades och tänkte och och och och..... på dig och lillskutten! Nu är det verklige Du sm ska ha en liten bebis! ironlady!

Det där med veckor är jätte knäppt, och jag gillade som kokos säger, att säga vecka 6, då man var i v 5+4... då kändes det som man kommit lite längre i graviditeten. Förra året satt jag med Mugglan exakt detta datum och var i vecka 7, fast 6+2, hi hi.Vi åt lunch i Götet, kommer du ihåg Muggles???? Du var inte ens gravid då!
    jag gjorde mitt första vul i vecka 6+4 och då såg de hjärtat som slog Pickande hjärtat blev ju Pick'n!
    Som blev silverfisken, Junior och Victor....

Tinga! Har du pappersmuffat något?
    jag är verkligen super nyfiken!

Tänk vad tiden får fort, igår fyllde Junior 5 månader, idag för 5 månader sedan var det midsommarafton och jag satt/låg på BB och åt sill och jordgubbar... Nu ska snart Mindre komma ut!!!!!!!!!!!!!!!
    Tänk om hon kommer redan nu???? Ha ha Junior kom ju i vecka 36+1, vilket betyder att hon skulle kunna titta ut lagom till advent! och ja jag tror det är en tjej!

MrsB, hade du pluggat i karlskrona?? Vad läste du då? Först tänkte jag att du kanske läste till sjuksköterska, fick den bilden av dig, men sen skrev du ju att det bara var ett år, så det gick ju inte ihop...

I natt tog maken ett kraft tag om korgen och ruskade ordentlig, hjälpte fock bara en 30 minuter innan den lille busungen vaknade igen. *SNARK* man är toktrött! Har gjort allt som Bvc sagt och inget hjälper. men men.... fick en premie igår att man kunde köpa en bok om SÖMN för 149:-, den ska jag ha!

Nu måste jag underhålla sonen en liten stund!

Kram

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag