• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • fru AM

Ok - nariga läppar: Sweet får börja deala Carmex (med tanke på prisksillnaden USA/Sverige). Ett annat tips mot nariga läppar (fast inte mot munsår) är Forever Living Products Aloe vera-cerat. Det absolut bästa på marknaden, tycker jag. Annars är ju Elizabeth Ardens Eight Hour Cream ruggigt bra (även mot andra hudfnasgrejor, brännsår, rivsår (BVC skrattade åt mig när jag visade upp en Livia med Eight Hour i örat - hon gillar att krafsa sig där när hon är sömnig (Livia alltså))
    OT - javisst! Nu ska jag få dagens första kopp kaffe! Njutning!

• Nattson

Koko, ok så v6 idag då Men 5+0 enligt BM ha ha man blir ju matt!

• start september

Koko - vad gulligt av dig, jättegärna om du vill! Jag inboxar!
    Du blir den första som jag bryter anonymiteten för

Hjärnspöken är svårt att göra något åt, men att prata med BM låter bra. Du och Conny behövde ju antibiotikan så väl då och man borde kunna lita på läkarna.

Och här snackar jag om mina fyra små fåniga penicillinkurer förra året. Förlåt!

• Lapinette

Jag trodde förut att det var återinförandet som borde räknas...men det är ju trevligare med ÄP för då är ju mer "långt gången"...ha, ha! Om lill'skuttis är kvar dvs. Usch, jag hatar verkligen den här väntan. Försöker hålla mig lugn och inte tänka, inte känna efter men det är ju stört omöjligt!

• BrudSommar2006

Heeej, Lapinette, hur mås det idag då??!!

Neeeej Tinga, vi flyttar imorgon och kommer inte att få igång bredbandet på ett tag så jag har ingen aning om när jag kommer att kunna läsa ikapp, hjälp hur ska jag klara mig, jag trodde att jag skulle få veta idag, aaaahhhhh.

Jag hade munsår mest hela tiden när jag var gravid, har aldrig haft det vare sig innan eller efter. Det fanns vad jag minns bara en sort på apoteket som man fick använda mot det men minns nu inte vad den salvan hette.

Vänner, usch jag hoppas att min mens dröjer men man ska vara beredd alltså.

• Liten med Mindre

koko - mina läppar är svårflörtade.

AM, glömde jag nämna att 8 hour cream inte funkar heller...

Det finns alltid någon som är lyrisk över något, är det inte något av det jag nämnt, så är det honung med citron, försvarets hudsalva, att vara utan helt, vaselin och allt annat.

Jag tror helt enkelt att vi pussas så ofta att läpparna blir nariga av det. Och då är jag inte beredd att åtgärda problemet.

• Tinga

BS - sorry! Du får väl messa Liten eller någon annan, för att kolla läget! Eller gå till ett internetcafe!

• fru AM

Liten: Då är det Aloe vera-ceratet från Forever Living Products som gäller

• fru AM

Apropå tantbesök. JAg tyckte nog att det var rätt skönt när tanten kom tillbaks efter Livias födelse. Kändes bra att veta att allt (eller i alla fall delar av) apparaten fungerade igen ... Att det nuförtiden är en helt annan tant än tidigare som kommer - en storväxt, bullrig, i jättelik röd klänning - är en annan historia ...

• _koko_

Hej AM! Jag har också hört att FLs cerat ska vara bra.

start - Hehehe, man får ju göra vad man kan för att avslöja folk i tråden. Fint namn du har förresten!!
    Ska försöka posta det så du har det på måndag.

Lappis - Det är ju ÄP-dagen som ägget faktiskt befruktas, därför räknar man från den dagen. Däremot brukar man räkna testdag från ET.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag