• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Tinga: nyp och rejält knip som håller i sig ngn sekund el två. Särskilt när man rör sig hastigt (tex vänder sig i sängen). Men det sitter precis där du beskriver. Så spännande Tinga - det luktar plus! Kram!

Lappis: stor kram till dig - låter jobbigt med alla frågor. Träna på du - jag håller med Liten, det har nog antingen fäst el inte vid det här laget. Jag tror heller inte att träning påverkar.

BS: du kan väl mejla/inboxa ditt mobilnr till ngn i tråden (Tinga herself?) så meddelar vi

• Tinga

Cicci - japp, har pappermuffat, men utan resultat, eller vad man nu ska kalla det. Inga spår iallafall!

• muggles

Cicci: jag kommer allt ihåg (det var en jättetrevlig lunch!) men det måste varit lite tidigare för den 21/11 åkte vi till Thailand och detta var innan. Jag kommer ihåg att jag var lite avis på dig som lyckats bli gravid och undrade om vi någonsin skulle lyckas... Tänk att det redan är ett år sedan!!!

Nä nu får jag ta och klä på mig - sitter här i bh och trosor efter duschen...

• fru AM

Cicci: Jobbigt med sömnen. Normalt är ju att de sover sämre när de utvecklas ... Om man ska lita på experterna i "Knattetimmen" så kanske ni skulle prova att låta Firren sova i er säng? Blir han lugn där får ju alla sova. Vi lyfter över Livia till oss ngn gång oftast vid tretiden på natten. Fast ibland sover hon ända till morgonen i sin säng - det är lite olika.
    Lycka till! Kram!

• Tinga

Muggles - ojdå! Jag var säker på att sådana rejäla knip som jag hade inte kunde betyda något positivt i bebisfabriken. Mina knip har framförallt dykt upp när jag rätat på kroppen, dvs rest mig till stående från sittande läge.

BS - jag SMS:ar gärna resultatet om jag får ditt nummer!

• Telemarkgrrl

Helt outstanding i min mening är Föllinge-ceratet. Köpes i välsorterade hälsokostaffärer. (Min personliga dealer är Life-butiken i källarvåningen på PUB.)

• Nattson

September, sista mensen var den 9oct... och då är jag i vecka 7 enligt gravid.se. Men då är alltså fostret 5v? Ja ja...

Lappis, du får vara stickig! Ärligt talat så beundrar jag dig för att du inte varit "stickig" tidigare med allt du gått igenom. Du är oerhört stark och har huvudet på skaft! Kram

• FruCicci

muggles, kanske var ett par dar tidigare.... hmm vet att jag jobbade på mässan i slutet av november... ja ja

knattetimman, vad är det AM? Nu tar jag honom till vår säng vid halv 5, annars får jag inte sova alls. han ligger o gnyr (drömmer?)...phuuuuuu
    maken och även bvc tror nu att jag har dålig kvalite på bröstmjölen och att han inte blir mätt???
    Mjölk har jag, han kräks ju upp hälften, o går upp i vikt, så i så fall är det väl kvaliten då... blir tokig på detta.
    BVC har noll koll med, alla är ju äldre än Junior i vår mammagrupp sen är han ju födda tidigt med, men hon babblar på som om han vore 6 månader redan....
    suck...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag