• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Telis - egentligen är det konstigt att jag drar ut på testandet, för i vanliga fall är jag också grymt nyfiken av mig. Men jag blev lite bränd förra gången jag gick över, så det är därför jag drar ut lite på testandet den här gången. Och så känns det skönt att få testa på helgen, av ovan nämnda skäl. Och du - jag tror att jag har ganska bra koll på din BIM! Jag ska inte skvallra, men håller tummarna i lämplig tid.

Liten - vad skönt att ni fått göra studiebesök nu, och att det hade en lugnande verkan.

September - ja, det finns många aspekter på det här med testande! Tack för tummarna!

Lappis - jag kan tänka mig att det börjar bli drygt att hela tiden svara på frågor om hur du mår! Du får försöka tänka på att anledningen till att alla frågar är att de vill dig väl, och att de säkert inte tänker på att du får den frågan hundra gånger om dagen. Kram!

• _koko_

start - Är det samma med vectavir? Det brukar jag använda när jag får munsår. Fast sen jag började använda Carmex (amerikanskt läppbalsam) regelbundet har jag inte haft ett enda munsår! Tidigare fick jag munsår minst 2 gånger per år...

• Nattson

Tinga, vad spännande! Ja det är klart att vi finns här och hjälper dig upp om du skulle hamna i det svarta hålet! Jag håller tummarna för dig och Telis!

Sweet, jag plussade 8 nov. Men om jag läser på nätet på tex gravid.se så stämmer det bättre med v7 än med v6 som jag gick in i idag om man ska gå efter gyn. Äh jag vet inte... Ska till BM den 6dec, hon kanske kommer med nya bud?!

• start september

Tack för tipset Koko,

tyvärr verkar det vara samma text på den. Jag får gå inom apoteket och se om de rekommdenderar något.

Carmex -ska komma ihåg det!

Jag fram till för ett år sedan aldrig haft munsår, nu dyker det upp vid varje förkylningstendens. Kass immunförsvar kanske - jag var ju sjuk mycket förra hösten/våren/vintern. Alla penicillinkurer kanske har satt sina spår.

Hur mår du själv förresten? Börjar det kännas som det är dags snart?

• start september

Nattson,

en fundering. Menar du att vecka 6 är när du gått 6 hela veckor eller när du är i din sjätte vecka?

Kanske är det skillnaden? Från 6+0 hela dagr brukar man säga vecka 7.

• Vännerfan

Hej!
    Måste bara in och skriva ett snabbt inlägg här innan jag ska packa klart. Tyvärr har vi fått med en objuden gäst på resan som jag inte sett röken av på 15 månader: the red lady herself!! Är det inte typiskt, bara för att man ska iväg på sol och bad och romantik-resa??? Men det är ju så hon är, den kärringen! Tur för henne att hon inte väntade två dagar till iaf, för jag hade faktiskt inte tänkt packa ner nåt att hindra hennes framfart med. Tyckte gränsen för packning inför oförutsedda händelser gick där nånstans. Men där ser man. Hon verkar inte ha fattat att JAG AMMAR!! Bara 3 ggr/dag nu iofs. Och jag såg ju snigelspårsen för ett tag sen, men det känns som jättelänge sen, så jag trodde jag sett fel.
    Oj, detta börjar bli längre än planerat...

Iaf, LYCKA TILL på måndag Oms!! Ska bli så spännande att få höra vad det blev och hur det gick!

Tinga, Åh, jag hoppas för dig!! Och för Telis och Lappis!

TRIST med tant Nenne! Hade varit så kul om det funkat speciellt med tanke på omständigheterna.

Vickan, Hoppas du får jobbet! Så slipper du den där fega kollegan också. Fy för folk som bråkar med en och sen inte vill reda ut det! Känner SÅ med dig!

Munsår har jag aldrig haft, eller JO, 2 v efter att prinsen fötts hade jag faktiskt det när jag tänker efter. Men jag gjorde inget åt det, det försvann efter några dagar. Problemhy har jag också haft med inte under grav. och hyn är fortfarande bra.

Sköt om er alla så hörs vi om en dryg vecka!
    Kraaaaaaaaaaam!

• _koko_

start - Jag har ganska många burkar carmex hemma, om du vill kan jag skicka en till dig (de kostar typ $2 i usa och 60kr i sverige...)! Inboxa mig din adress isf.

Jag mår utmärkt, lite andfådd och ont i svanskotan ibland, men jag ska inte klaga! Har börjat få lite hjärnspöken inför förlossningen dock. Inget som har med mig att göra, utan en oro som växer att conny trots allt tagit skada av alla antibiotika jag åt i somras. Går nog inte att göra så mycket åt de tankarna, men jag ska ta upp det med bm när vi ska dit igen på tisdag.

(Förortsligisten) Conny gör verkligen skäl för sitt namn - han är en vilde i magen!

• Liten med Mindre

koko o september - jag får väl som motvikt säga att jag inte tyckte att carmex gjorde ett dugg för mina torra läppar (brukar inte ha munsår - peppar peppar).

Jag fick en kompis att köpa en hel arsenal med carmex i USA, efter att ha läst i en tråd här att folk var lyriska över den. Men inte blev jag mindre torr för det. Fast att använda bara olivolja, bodyshop cerat eller Decleors dyra burk har inte hjälpt det heller. Jag är helt enkelt en torris.

• Liten med Mindre

Trevlig resa Vänner!

Tanten måste ju komma någon gång, lika bra nu innan ni kommit fram till poolen, så hon hinner rinna av sig.

• Lapinette

Koko - det gör faktiskt inte något att ni frågar här inne!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag