• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Zozo, förresten. Skickar också en kram till dig. Även om du verkar vara mentalt stabil än så länge.... Ha! Vänta du bara tils du hängt här i tråden ett tag... Det brukar smitta av sig....

Men det ÄR faktiskt bra att du tar det så bra och inte deppar!

• viktualia

Zozo - är en balanserad häxa, det vet vi som hängt i granntråden.

ÅÅÅÅ vad gott det är med vitlöksstinkande tapas och kraftigt rött spanskt vin... varför bli gravid?! nääeeee mer vin hitåt... *fniss*

• Tinga

*viskar* Fortfarande ingen mens här! Och jag är dessutom lite öm i utsidorna av brösten, vilket jag inte brukar vara inför mens.

Fast jag försöker intala mig att det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser av det vill min hjärna (och mitt hjärta!) inte riktigt hänga med i det resonemanget. Kan någon slå mig med något hårt i huvudet, så att alla dumma fantasier försvinner? Om mensen dyker upp den här gången också kommer jag att åka hiss rakt ner till botten av det svarta hålet, så då får ni gärna vara så snälla och hjälpa till att dra mig upp igen.

BS - nej, jag kommer att hålla er (och mig själv och maken) på halster ett tag till; känns som att det är för tidigt att testa idag.

Muggles - jag önskar att jag visste hur ligamentsvärk känns! Har ingen aning om vad knipet i magen berott på, men att det gjort grymt ont är jag väl medveten om. Yttrar sig ligamentsvärk på liknande sätt som magknip? Det onda har liksom gått i vågor, där jag varit smärtfri i flera minuter, och sen har det slagit till med rejält knip en kort stund.

Vad jag förstått från flera av er som är/varit gravida har det snarare varit nyp än knip ni känt i magen? Eller?

• Liten med Mindre

Tinga - spännande! Förstår att du är rädd att hamna i depphålet om tanten trots allt dyker upp. Skulle det vara så så lovar vi att finnas här och plocka ihop dig. KRAM!

Ta och njut av lite gott vin och annat skoj tills du känner att det är test-eller-tant-läge.

• fru AM

Nej men Tinga - det börjar lukta plus! Ömma bröst! Inga andra symptom - som t ex märkliga lukt- & smakförnimmelser? JAg minns hur jag fick min man att hälla ut en fin flaska vin för att jag tyckte den smakade konstigt (var gravid utan att veta det) ...

När har/hade du BIM? När tänkte du testa?

• Telemarkgrrl

sweetstreet skrev 2007-11-21 21:26:37 följande:

Telis!jag håller också hemligtummen för dig!!!
    Åh, tack så mycket, sötgumman!!
  • Telemarkgrrl

Tinga, hoppas, hoppas, hoppas!!! Men varför tycker du att det är för tidigt att testa, du är väl på BIM nu så testet skulle ju vara nästan 100% pålitligt?

• Lapinette

Tinga - så spännande! Nu har du ju passerat BIM (måndag-onsdag). Förstår att du tvekar då den bloodytant har lurats förut men denna gång hoppas jag att hon håller sig borta.

• Lapinette

Telis - är det dags för dig att testa snart också?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag