• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Junilejon
    Hade faktiskt ett liknade samtal med mina kolleger nu när jag mådde som värst och de sa också att ja då får du väl sjukskriva dig.

Vill verkligen inte det så nu kämpar jag på så gott jag kan men det är inte alltid lätt med 18 små barn kring fötterna och högt tempo.

• Zozo

För min del är det kört definitivt den här omgangen iaf; men det gör inget! vi har ju precis börjat, som sagt!

• Mrs  B

zozo
    Skicka en kram till dig ändå!!!!!

• Tinga

Zozo - vad skönt att du tar mensens ankomst med så mycket förnuft!

• Zozo

Tack Mrs B, kramar är alltid trevligt! Men jag tänkte vara lugn och sansad i ännu nagra manader Lättare att säga ân att göra, men ända.

• Mrs  B

zozo
    Det låter förnuftigt och jag hoppas inställningen håller i sig för då mår man nog som bäst.

• Nattson

zozo, jag kände lite som du efter första försöket! Det var trist men helt ok. Bara att försöka nästa månad igen!

• viktualia

Junilejon - är det så illa att det inte går att skapa andra arbetsuppgifter till dig, så kan det vara riktigt att du får bli sjukskriven. Ruttet men sant. Kan du inte hitta på något annat att göra under tiden? Gå nån kurs eller så?

Min anställningsintervju gick bra, kackelfian Vickan pratade på som vanligt och är faktiskt mer sugen på jobbet nu än när jag gick dit. Vore riktigt coolt att få det, kommer bli ledsen om jag inte får det. ALLT hänger på vilka andra som sökt och det har jag inte en aning om. Dessutom kommer processen ta tid så framåt mitten av december vet vi hur det går.

• Nattson

Vickan, kul att det gick bra på intervjun! Trist att det är så lång väntan innan du får veta. Vill man dessutom ha jobbet så känns det ju ännu längre...

• Tinga

Vickan - vad skönt att intervjun gick bra och att du känner dig nöjd! Mer än så kan man ju inte göra - sen ligger avgörandet i andra händer.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag