• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • junilejon

Nattson,vad kallas du i slovenien?

Lappis vad har du i magen?

• Nattson

Junilejon, enligt Gravid.se är jag i v7 och enligt gyn i v5 så jag vet inte riktigt! Ja jag hoppas också att illamåendet går över snart! Jag vaknade i natt med illamående också. Men jag måste skärpa mig med att dricka mer. är jätte törstig och det funkar på jobbet men hemma blir det mindre vatten och det kanske kan bidra med att man mår illa på natten?!

Jag kallas för Natalia i Slovenien

• Liten med Mindre

Pirr - promenader, yoga och simning kanske funkar? Eller cykla?

Sweet - Sir Thomas Lipton brukar det stå på en del te-kartonger. Gissar att han har något finger med i spelet - importerade te eller nåt ditåt.

Nattson - gyn och gravidkalendrarna kan ju räkna olika beroende på hur de bedömer din menscykel. Vet att BS hade problem att få sin BM att fatta att hon hade haft extremt långt mellan mens och ÄL.

• junilejon

Jag vet inte vad det är med mig,sitter här och lippa över ett samtal med facket.
    Jag har bråkat lite med min chef för att jag inte vill köra en detalj på jobbet,vi har löst hur vi ska göra det fram till jul. Men efter jul så slutar en tjej på jobbet och jag måste då byta Line och det är okej för mig,men jag sa till chefen att jag inte kommer att kunna jobba som en vanlig person sen när magen börja växa,då sa hon kan du inte det så få läkarn sjukskriva dig i så fall...och har nu pratat med facket om det,och dem säger att hon har rätt. Att dem har ingen skyldighet att sätta mig på andra lättare arbetsuppgifter,utan kan skicka hem mig...så nu sitter jag här och gråter för att jag kanske måste gå hemma...

• Mrs  B

Nattson
    Jag gillar också att baka, men gör det inte så jätteofta. Men till kalas vill jag att det ska vara hembakat av någon anledning (??)
    Och till jul förstås........

Fru AM
    Kollade receptet igen och det ska inte vara varken jäst eller bakpulver. De ser verkligen goda ut. Maken får nog smaka när han kommer hem och bedömma dem. Själv hoppar jag som sagt över det.

• Lapinette

juni - om jag har något så är det en SKRUTTIS!!!

• Lapinette

...eller kanske jag borde kalla den för *kliar mig i huvudet* en SKUTTIS

• Mrs  B

Liten
    Ja, jag får väl äta lite när lillkillen kommit ut,
    men annars hade jag tänkt börja med GI metoden så snabbt som möjligt.

Sweet
    Jag hatar att laga mat........., men gör det ändå eftersom maken inte heller gillar att laga mat.
    Så jag går på att baka istället.

• Nattson

Junilejon, menar du att de kan skicka hem trots att du kan jobba fast måste ha andra arbetsuppgifter? Får du fullt betalt eller kan de verkligen tvinga till sjukskrivning?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag