• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Vännerfan

Men hur gör ni med sånt som KAN vara bra att ha på ett ställe med inte på ett annat och som man inte vet förrän man varit där? T.ex. tvättlina och klädnypor KAN vara bra på ett ställe men inte alls nödvändigt på ett annat.
    Jag gör lite som Zozo med kläderna, men en del i eventuella högen åker också ner.. Det kanske är just där det går fel??

Excel använder jag inte, skriver det mesta på papper och penna. Nåt som berättar en del om min personlighet är väl att jag skrivit dagbok med papper och penna varje dag sen 1 jan 1986.

• Vännerfan

MED papper och penna heter det. Och varför skriver jag alltid med i stället för men. Sånt slipper man när man skriver för hand.

• Mrs  B

Tinga
    Håller tummarna!

Vänner och Cicci
    Bodde 1 år i Karlskrona när jag studerade. Underbar stad!!!!

Viktualia
    Lycka till på anställningsintervjun idag!!!!
    Är det ett jobb du hoppas på?????

Packning
    Packar alldeles för mycket när jag ska ut och resa, långa eller korta resor spelar ingen roll. Men visst har det blivit mer när sonen komeftersom han är expert på att skita ner sig. När han var lite spydde han mycket och nu är han överallt därav mycket smuts. Tacka vet jag "Vanish"!!!!
    Skriver också listor för att inte glömma något, det är jag expert på annars.
    Rullar kläderna i väskan för att få plats med mer och för att slippa streck på kläderna.

• Mrs  B

Fick bara till 2 sorters kakor igår och det var tänkt att jag skulle fortsätta idag, men inatt har magen krånglat igen. Det går helt enkelt inte att vara utan tabletterna och att synda med att äta sötsaker.....

Hur ska jag klara mig i jul när jag inte kan äta något sött??????
    Visst det är ju bra för vikten, men det är ju nu i jul som man "får" äta lite mer sött.

Håller annars på att boa in mig.
    Sonen och jag har plockat fram hans babysaker och de första kläderna nu och tvättmaskinen går för fulla muggar. Känner att man måste ju ta tag i det någon gång. Förbereder sonen lite då och då för vad som komma skall. Ibland med gott resultat och ibland inte.

• nennesjuttioåtta

attans. Jag bröt trenden. Fortsatte bromsa idag så jag testade och det var minus så jag åkte till HC för att ta det där dag 3 testtet. jaja, nya friska tag! Nu får vi kanske ett svar. Jag är lite ambivalent, man vill ju å ena sidan att det ska vara något knas så att man vet varför det inte funkat, fast man vill ju heller inte att det ska vara något fel på mig...

Hur som helst.

Håller fortfarande tummarna för Tinga!

Och Nästa vecka för Frejis och lappis (henne är det ju bäst att hålla tummarna för ständigt, eftersom vi inte får veta när det är testdags)

• viktualia

MrsB - japp det är ett jobb jag hoppas på

Packning - jag är expert på slimad packning, har rest otroligt mycket sen jag var väldigt liten och tröttnade tidigt på att släpa för mycket. Numera har jag bara med mig exakt det jag behöver och jag gör som Lapinette - tänker i förväg ut vilka kombinationer jag ska ha på mig när. Listor är dock inte min melodi, mer än när jag packar till scoutläger. Jag kör på känsla och högst upp på listan över vad jag brukar glömma står "nattlinne"... ha ha ha.. Fast numera har jag nattlinne, handduk och reselakan i siden som tar miniliten plats och därför glömmer jag det sällan.

• Tinga

Nenne - vad tråkigt med ett minus! Skickar en kram! Fast du verkar inte ta det alltför hårt ändå? Hoppas nu att den här utredningen ger ett snabbt resultat, så att det verkligen kan bli åka av.

• viktualia

Nenne - hoppas utredningen kommer fram till nåt bra! *kramar*

Förresten - fortsättningen på gårdagens idiotdiskussion på em-fikat: Kollegan har inte svarat på mitt mail. På fm-fikat nyss höll jag mig kvar där lite extra så att hon kunde prata med mig om hon ville, men hon sprang bara iväg från fikat och in på rummet. Själv har jag inte så mycket att säga henne, men jag tänkte om hon ville kommentera mitt mail eller så. Jaja... jag skiter i vad hon tycker om mig, hoppas bara att hon fattar att jag inte ville trampa på henne och hennes unge eftersom det verkligen INTE var min mening.

• Telemarkgrrl

För mig är inte det svåra hur man ska få ner alla kläder utan alla böcker. Brukar läsa i genomsnitt minst en bok per dag på semestern så alla resor över en vecka är jobbiga. Men jag brukar lämna kvar alla dåliga böcker på hotellen så ibland blir bagaget lättare på vägen hem.

• Telemarkgrrl

Superstora kramar till Nenne!! Så tråkigt att inte det där parkeringsplatssexet funkade, det hade varit så kul!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag