• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Lapinette skrev 2007-11-21 09:21:27 följande:

Merde, Viktualia! (lycka till vid arbetsintervjuer på franska, i normlatillstånd betyder det skit).
    Tack!

(Så långt sträckte sig mina franskakunskaper (som till normalbetydelsen skit). Mina morföräldrar har alltid pratat svenska uppblandat med franska och det gör att jag kan några ord. (De är helsvenska men har jobbat fyrtio år i ett afrikanskt land där franska var ett av de stora språken))
  • Nattson

Hej på er!

Vickan, lycka till på intervjun!

Jag har alltid för mycket kläder med mig när jag ska resa. Sist vi reste var över en helg och då delade vi resväska jag och maken. My God, vilken röra det var i väskan. Jag brukar vika ihop kläderna osv. Han slänger ju bara ner dem och flyttar runt så att inget bullar upp för mycket. Ha ha man blir ju matt!

• Tinga

Vickan - vilken tur att byxorna sitter uppe, så att du slipper gå på intervju med rumpan bar!

• Vännerfan

Åh, vad spännande Tinga! Men ska du vänta så länge på att testa får jag vänta med att läsa hur det gått tills jag är tillbaka igen. Det samma med Lappis. Fast hon kanske ändå inte testar förrän i december, vem vet...

Ja, ryggsäckspackning är lättare, vandringspackning allra lättast. Där har jag en lista att gå efter där jag vet precis vad som brukar gå åt x antal dagar och vilka plagg jag ska ha. Sådan här flygpackning är svårt. Dessutom tar jag alltid med en massa "tänk om"-kläder. Tänk om blixtlåset pajjar, tänk om prinsen spyr ner mig det första han gör, tänk om linserna går sönder, tänk om... grejer som nästan aldrig händer. Sen blir det för mycket i väskan, maken blir arg på mig för det är ju han som får bära, jag lägger ur ett och annat ur väskan lite planlöst och sen åker vi

• Lapinette

Måster erkänna, jag är ganska så duktig på att packa. Har nästan aldrig med mig för mycket utan precis lagom. Är sån där trist person som tänker igenom kombinationer att använda varje dag och som skriver listor. Faktiskt ganska så typiskt mig (lite fyrkantig med favoritverktyget Excel...svårt att tro att jag en gång i tiden var en galen partypingla...men vad gör inte lite sprit ).

• junilejon

Vicky - skönt att inte Page är helt nere,hoppas att hon kommer tillbaka snart,men jag förstå henne om hon vill dra sig undan lite....
    Lycka till halv ett idag då ska hålla min tummar för dig

Ang packning så tillhör jag den som packa med mig alldelse för lite,eller inte för lite för jag har alltid kläder som räcker,men jag har också plats för mer i väskan...

• Vännerfan

Jag skriver också alltid listor. Det innebär att jag aldrig glömmer nåt och att jag alltid har med för mycket...

• Zozo

Godmorgon!

Ha, jag har ocksa, efter snart 33 ar pa resande fot, fatt kläm pa packningen och har oftast med mig precis det jag behöver. är dock inte sa ordningssam som Lapinette
    Min packning gar i faser: ta allt du har i garderoben och kasta ut det pa golvet, salla bort det som inte är rätt sâsong, vik ihop och lägg tillbaka, dela upp berget i tva högar: absolut nödvändigt och eventuellt nödvändigt, vik ihop den eventuella högen och stoppa tillbaka, vik ner allt som är nödvändigt i väskan. Färdigt!

• Lapinette

Oj, skulle nog inte palla att riva ut alla kläder jag har på golvet. Tanken av att vika ihop och lägga tillbaka känns som ett enormt projekt. Ska kanske tillägga att jag självfallet inte skriver listor när det handlar om ett par nätter någonstans och när jag bodde halvtid i Cannes så åkte jag ibland bara med min datorväska (dubbla garderober). Det var himla bekvämt!

• Zozo

Ehm.. jag sa aldrig att det var en speciellt PRAKTISK teknik...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag