• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • FruCicci

vänner: ATTANS
    men det går fler tåg..........

• sweetstreet

Hahahahaaa! Så det ÄR en Doug jag har i magen då'rå!!??!!
    Det var ju bra att få veta!

Jättekul Cicci ifall du kommer den 18 december!

• Vännerfan

Men du Cicci,
    Ifall ni ska fira jul nere i Blekinge i år skulle vi kunna ta en fika där, för det är ju i de trakterna vi kommer vara då! Men jag förstår om du har massor av släkt och vänner att träffa när du väl är där... Det går fler tåg som sagt. Till Sthlm också...

• sweetstreet

Vickan!

Vill bara säga att du har mitt fulla stöd!! Jag blir också smått vansinnig på hur vissa människor totalt saknar vett och förnuft. Hur de bara höver ur sig saker utan att tänka på vad de egentligen säger. Och hur det kan tas emot av andra som kanske befinner sig i en helt annan situation än de själva! Aaaah! Jag blir också arg!!!!!

Och ang det där med att ha utvecklingsstörda barn. Ett par av mina allra bästa vänner har en pojke med Downs syndrom, och han är värsta globetrottern!! Han hade varit i Tyskland och Swchweiz samt 2(!) gånger i NYC innan han ens var 2 år gammal! Så visst kan man göra saker även om man har barn. Till och med om de är utvecklingsstörda!!!!!!!!
    Han fick förresten en lillasyster för ett knappt år sedan och då drog hela familjen till Thailand. Han var då knappt 4 år gammal och lilltjejen var 3 månader. Så återigen. Man måste inte ändra livet totalt. Man KAN göra saker till och med när man ammar!!! Det handlar självklart om hur barnen är, men jag tror mycket också handlar om inställning, prioriteringar samt motivation.

• FruCicci

Vänner, vi kommer vara i Blekinge och fira jul, så jag ses jättegärna. Var i Blekinge kommer Ni fira, vilken stad?
    Jag ska ner redan nästa vecka, min makes morbror dog nyligen, så vi ska på begravning, sen passar jag på att stanna kvar ett par dagar, så jag flyget tillbaka sedan. Jag försöker vara nere relativt ofta eftersom mina föräldrar bor där ju och det är skoj för dem att träffa Junior.
    Jag visste faktsikt inte att ni hade släkt där Kul!

Sweet, japp, 18 december är inritat i kalendern. Passar jätte bra innan vi ska åka ner för att fira jul i söder.
    Doug, tycker i och för sig inte det är så hemskt......... hade en vän från Zimbawe som hette så (vi bodde samtidigt i Dubai). Ronny är annars skoj.

Nenne med Sonny
    Sweet med Ronny
    Koko med Conny
    Victory med Johnny
    Lappis med???
    ha ha ha

• viktualia

Sweetan - tack för stödet. Har fortfarande halvångest för den där soppan.. men försöker att skjuta det ifrån mig. Det visar sig vad som händer imorgon när hon läser mailet. Jag kommer, av helt andra skäl, att missa förmiddagsfikat och sen drar jag på anställningsintervju och sen hem så jag kommer inte träffa henne mer än möjligen till lunch (om jag äter med folket på jobbet). Så förhoppningsvis hinner soppan klinga av ordentligt.

Jag är verkligen inte alltid smidig, men det var verkligen inte hon heller... så jag kan tycka att "udda kan få vara jämnt" . Ytterligare ångest får jag av att chefen var deltagare i samma samtal... isch!

• viktualia

Kan meddela att Page inte har åkt till månen utan bara håller sig undan ett tag. De väntar på mer besked. Hon hälsar nog på oss förr eller senare.

• Vännerfan

Vickan,
    Jag tänkte på Page igår och hoppades att hon var ok. Hoppas de får ok besked och att hon är tillbaka här snart!

Cicci,
    Vi kommer vara på en gård ute på vischan, men det är inga problem för mig att köra in till Karlskrona. Eller till Ronneby heller för den delen, men det är väl i Karlskrona-trakten du kommer hålla till? Makens hela släkt bor i Blekinge.

Nu ska jag också tvätta, inför resan. Och sen packa. Synd bara att jag är så himla dålig på det. Tar alltid med alldeles för mycket. Men nu kommer det väl vara på gränsen att man klarar vikt-maxet också eftersom prinsens packning ingår i vår. Åtminstone på dit-vägen innan man har slängt en del blöjor, tvättservetter, barnmat och annat.

• Tinga

Vickan - skönt att höra att Page inte gått under iallafall. Tänker på både henne och hennes man. Kram, Page!

Vänner - knepet när det gäller packning är kombinationstänk! Förr packade jag också en massa kläder när jag åkte bort, men nu funderar jag ut vilka plagg som går att kombinera, och väljer t ex antingen en svart eller en marinblå bas, som jag sen kompletterar med diverse plagg i matchande färger.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag