• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Nenne-skrutt!
    Jag håller tummarna!!!!! Stenhårt!!!!!

• Frejis

Victory, trevlig resa! Skönt att slippa novembermörkret i Sverige

Två bimare den här veckan, Nenne och Tinga, jag håller tummarna. Som någon här inne sade, plussyran måste fortsätta.

Brudsommar - ska ta två prover, dag 21 och dag 3. Sedan hoppas jag att det räcker på den fronten, känner mig så innerligt trött på allt som heter försök, ÄL-stickor, gravtester, symptom... vill inte vara med helt enkelt, nope. Men vi får se vad de visar, förmodligen får jag äta lite hormoner eftersom båda värden förmodligen är för låga. Eller gå på ivf.

Hm, jag väntar faktiskt mens den här månaden eftersom på grund av inaktivitet borde det inte ha blivit någonting om jag nu inte har blivit alltför fertil efter missfallet. Det vore något

• Frejis

Vilket härligt inlägg Piggelin och vilken lycka du beskriver. Jättestort grattis ännu en gång!

Zozo, välkommen till tråden! Hoppas att få se dig ofta här.

• Lapinette

Frejis - kan faktiskt rekommendera IVF. Har inte känt mig så lugn på jättelänge och har sluppit ÄL-stickor och annat trams på flera månader. Sen hade jag ju visserligen tur som mådde så pass bra under nedregleringen.

• Zozo

LOL Nenne, da skulle vi kanske kissa i kors?????

• BrudSommar2006

Sweet, nej nej, det klart att det inte var någon fara med skinkan! Det är väl nästan bara fisken med tungmetaller i som jag absolut inte skulle vilja få i mig om jag visste om det innan det serverades. Fast jag tror faktiskt att jag blev serverad gös på ett bröllop och åt av det eftersom de gjort i ordning speciellt åt mig som inte äter kött, är inte det på nej-listan om jag minns rätt. Vi hade ju gös på vårt bröllop också och då visste jag ju om att några gäster var gravida men inte hade man läst på om det då.

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2007-11-20 14:15:55 följande:

Kan inte ni som BIMar testa samtidigt? nenne - jag skulle nog vänta tills maken är hemma.
    Vi kanske kan testa samtidigt som du?
  • Lapinette

Telis - ja gör det ni?! Tror inte veckan BIMare orkar vänta så länge . Förresten, ser inte dig på BIM-listan.

• Frejis

Lappis, det låter skönt eftersom jag känner att jag på något konstigt sätt inte orkar bry mig längre om jag har ägglossning eller inte och vad det är för fel. Sade faktiskt till min make att det vore bra att veta om vi kan få barn eller inte; kan man inte det så är det bara att gå vidare och lägga det hela bakom sig. Men... jag måste ju göra de här proverna i alla fall sedan kan vi bestämma vad vi ska göra.

• Frejis

Lappis, det låter skönt eftersom jag känner att jag på något konstigt sätt inte orkar bry mig längre om jag har ägglossning eller inte och vad det är för fel. Sade faktiskt till min make att det vore bra att veta om vi kan få barn eller inte; kan man inte det så är det bara att gå vidare och lägga det hela bakom sig. Men... jag måste ju göra de här proverna i alla fall sedan kan vi bestämma vad vi ska göra.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag