• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Apropå namn Omsan - hur tänker ni kring namn? Blir det något häftigt namn från din mans hemland (tycker att din dotters är så LÄCKERT) eller blir det något mer "bekant för svenska öron"? *nyfiken*

• Lapinette

BIMLISTA

Zozo, tisdag denna vecka
    nenne, måndag till onsdag denna vecka
    Tinga, samma som nenne...och hittills har tanten hållt sig borta så vi håller tummarna på flera plus ... vi vill ha många denna månad!!!!
    Frejis - 27-28 november
    Lapinette - hemligt datum men lovar att tala om resultatet så fort jag har testat

• Lapinette

Nu blir jag nyfiken...omsan vad heter din dotter?

• Zozo

*hick* men, där var ju JAG ju.. pa en lista .. plötsligt blev jag lätt skräckslagen igen.. Tänk OM? Men näe..

• Victory

Nu drar jag till varmare trakter! Ha det så bra allihop och så håller jag tummarna för fler plus tills jag är tillbaka den 5/12.

Nu hinner jag ju inte snacka med Sweet men du läser väl detta snart. Jag håller tummarna för att det går vägen för oss båda så vi kan följas åt på gravid-resan! KRAM!

Och ett jättegrattis till Piggis!

• nennesjuttioåtta

telis
    jag har inboxat tillbaka, du är för go'!

• _koko_

Vänner - Undrade just om jag hade missat något tidigare eller om du faktiskt avslöjade hans namn nu! Hihi, det namnet har funnits med på vår lista också!

Ang alkoholfria drinkar säger jag bara: VIRGIN DAIQUIRIES!!!
    Vet dock inte om de fattar "virgin" i thailand?
    Drack banan, jordgubb, mango, persika osv i usa, underbart gott och svalkande i värmen!

• Oms

Ang Namn - nja det blir inte lika "exotiskt" som dotterns namn. detta då maken är katolik ut i fingertopparna och då blir det enbart att välja på namn ur bibeln (vilket inte är svårt hälften av alla svenska namn är bibliska namn)
    vi har ett namn för en pojke och 2 namn för en flicka att välja bland alla namn är lättuttalade m såväl svenskt som engelskt uttal vilket egentligen är det enda viktigta för oss då vi har familjer på flera kontinenter.

dottern heter Oumie och uttalas Oomi ungefär inte helt självklart att stavs men lättsagt av alla, även 1-årignar har grejat att uttalat det korrekt. smeknamn har bland alal vuxna blivit Pomsan eller pomsing och bland klasskompisar så säger man Nomme ibland av ngn anledning...

namnet är ett rätt så ovanligt gambiskt namn. dottern är döpt efter sin pappas styvmormor och det m en tanke bakom - denna Oumie är en mkt stark och framgångsrik kvinna och samtidigt som hon är hedrad av att få barn uppdöpta efter sig så är det även fitn i andra riktningen. enl ngn gammal folktro ger man inte bara namnet utan även egenskaperna till den person som blir döpt efter ngn. fint tänkt faktiskt. och änsålänge så följer hon sin namecy i fotspåren...

namn är inte lätt - det ska gudarna veta!

• sweetstreet

WWWWWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWW!!!!!!!

VICTORY!!!!

Detta är ju heeeelt fantastiskt! Jag har precis läst att du har ++++++++at!!!!
    Shit!
    Hel otroligt underbart! Jag är såååå glad för er skull! Ni har kämpat så hårt för detta. Gått igenom så mycket! Och gumman, du fick ju inte bara en liten uppklättring ur depphålet utan fick flyga upp i raketfart! Cooooolt!!!!!!

Ja du gumman, nu är kan vi följas åt! Skithäftigt!!!!
    Det där med MF tankar. njag känner igen det. Samtidigt känner jag att jag kommit en väldigt bra bit på väg i att känna mig lugnare nu när jag vet ATT det faktsikt KAN fungera! Det gör ändå stor skillnad i mitt psyke.

Och ang mat så syndade jag igår...
    var hembjudna till vänner på middag och självklart var det mögelostar och lufttorkad skinka de bjöd på innan maten. Hm, jag tyckte det kändes jättekonstigt att inte äta något alls så jag tog typ två kex och ett par skivor skinka. Busigt!!!!! Ingen ost dock eftersom jag inte visste om den var pastöriserad. Haha! Alkoholen kom jag undan eftersom jag falskat ut att jag har en elak urinvägsinfektion som jag äter antibiotika mot. MEN man kan ju inte börja fundera högt över pastörisering och inte äta skinka pga av den elaka urinvägsinfektionen... haha!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag