• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • _koko_

Min första ul-bild är förresten från v7 - då ser man inte heller särskilt mycket! Men det är ändå rätt speciellt att ha faktiskt...
    Skulle gärna också tagit kort på embryot vid återförandet, för det ÄR fantastiskt att få se de där 4 cellerna som lappis nämnde förut!!

• Lapinette

Kokisen - visst är det! Maken var så sur att han inte hade kameran med sig. Fast å andra sidan...han kanske får fler tilfällen .

• Mrs  B

Nu är jag helt slut........

Gick alldeles utmärkt att handla med sonen idag, fast min mage tyckte nog något annat. Det blir nog till att ta en tablett ikväll för att lugna kroppen.

Bakningen har också gått bra och nu står maten på spisen och puttrar. Orkar inte göra mer idag!

Liten med Mindre
    Det blev Mockarutor och en ny sorts småkaka; Faster ingas småkakor (recept från ica kuriren)

zozo
    Välkommen hit!!!!!!
    Själv har jag en son på snart 3 år, en änglason född i feb 07 och en son i magen som har BF den 6/1 2008.

Piggelin
    Grattis än en gång!!!!!!
    Visst är det mysigt???
    Din dotter och min son kan bilda klubb för han kom också ut med handen vid örat.

• viktualia

gaaa jag blir så trött

det var just eftermiddagsfika och diskussionen råkade handla om fritidsverksamheter. min mest irriterande kollega slängde som vanligt ur sig nåt på temat "skaffa du barn, så behöver du inga fritidsintressen".

och jag blir så ARG!!!!!!
    1. man kan bevisligen ha ett liv trots/tack vare barn
    2. tänk om det skulle vara så att maken och jag inte är fertila och det är en stor sorg. Då är det väl rätt bra att ha saker som gör ens tillvaro meningsfull...

Ååå vad jag blir utmattad på sånt här. Som om livets enda mening hänger på att man får barn och lägger ner sitt övriga liv pga det.
    Så onyanserat och tröttsamt att jag baxnar....

...näeee nu vill jag byta jobb och byta kollegor och på så vis förnya fikasnacket...

• viktualia

dessutom blir jag provocerad för att jag börjar undra om det står "slutat med p-piller" i pannan på mig.... jag har verkligen INTE pratat med de där människorna om att sluta med piller

• Liten med Mindre

Vickan - de vill väl bara att du ska hamna i samma eländiga sits som de sitter i. Där de själva tror sig inte kunna ha några fritidsintressen. Det är något med många människor som gör att man inte vill att andra ska kunna ha det bättre än vad man själv har det - för då tvingas man inse sina tillkortakommanden, eller att man själv gjort sina val.

Skulle vara trevligt att faktiskt ha fika på jobbet. Men jag har gjort som alla andra, tagit muggen till bordet. Fikar med er här i stället.

• Liten med Mindre

Oj, jag skrev en massa "man". Och jag som försöker sluta...

• nennesjuttioåtta

bra analys, Liten! (OOOH Jag skrev rätt från början!!! Fast jag tänkte iofs Mindre... DOH!)

• viktualia

Liten - jaaa jag tror att du är en del av sanningen på spåren.. men det är inte mindre irriterande och puckat för det... *suckar* Borde nog ha fikat med er istället för de där idioterna utan vettigt liv.

• nennesjuttioåtta

Jag hoppas få fler fritidsintressen med barn, att vi kommer ut mer i skog och mark och grillar pinnbröd!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag