• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Välkommen hem Piggelin! Så hon satte sig lite på tvären lilla damen? Nåväl - komma ut i novemberrusk skulle inte locka mig heller. Fast å andra sidan lät det ju som att ni hade det riktigt novemberurmysigt igår.

Föreslog maken att jag skulle få med mig några mögelostar att äta på BB, men han tyckte det var en dum idé.

Ser så fram emot den längre historien.

Har någon sett till Moppy på sistone?? Var det inte lite molvärk där med i helgen?

• Vännerfan

Hej Piggelin!!
    Vad roligt att höra av dig!!
    STORT grattis!!
    Åh, vad härligt med familjerum i 3 nätter. SOM jag hade velat ha och behövt det!! Hum, kommer jag någonsin över det?
    Har du nån bild till galleriet sen kanske? Innan man får lyckan att se henne live menar jag?
    Så hon fattade inte heller att man ska ha huvudet rakt när man ska ut ur det där lilla hålet?! Och med armen också, ajjjjjjjjjj....

• Vännerfan

Victory, innan du sticker: Ta INTE fotmassage!!!!! Som väl var syntes det att jag var gravid och då sa de att jag inte fick det. Det är ingen behaglig historia att få det och det är väl punkter de trycker på som påverkar magen (ni vet, som zonterapi). Därför får man inte ta det som gravid. Annars är det ju lätt hänt att tro att det är helt ok.

• Oms

Victory - grattis! vad roligt - och oväntat efter ditt tidigare inlägg! hoppas resan blir än mer angenäm nu - Thailand e ju underbart och passar nog en gravid alldeles utmärkt m sitt sköna kllimat och goda mat och frukdrinkar

Piggelin - grattis igen - låte som ni har fått en underbar start på ert nya liv!

Zoz - våran egna "lilla" häxa har flygit hit hon med - börjar tro att granntråden e ngn slags farmarklubb till denna (Frullan, Snartis, Jessie, Nenne, Vickan, Tubbies, jag och Zoz nu!!)

• Zozo

Hepp! Ja du Omsan, jag fick ju ta en liten omvâg via Blakulla och har ju velat och stirrat som Vickan; men nu far det bli som det blir

• Vännerfan

Muggles,

Vad snällt av din väninna att komma och laga middag åt er! Men jag är inte förvånad över att du har så trevliga vänner, för man blir ju som man umgås

Jag var på akupunkturen idag och hade med Björn själv för första gången. I början samarbetade han bra. Somnade 10 min innan min behandling och jag lät vagnen stå kvar utanför rummet för att inte väcka honom. Dock var det nåt som väckte honom efter bara 35 min tyvärr. Sjukgymnasten gick och plockade upp honom då, vilket var snällt. Men det var lite jobbigt att vara så nervös innan för hur det skulle gå och så fick jag inte komma in lite tidigare trots att en annan dam verkade fatta läget och gick för att hämta henne så fort jag var klar. Hon hade ju ingen annan före och när vi kom in på rummet var det liksom "Oj då, nya nålar skulle jag ju hämtat igår, men då får jag gå och göra det nu" och log mot mig och jag bara låg på madrassen och tänkte "Sätt dit nålarna och gör det fort, för snart vaknar han nog!!!" Summa sumarum så har din hjälp där varit guld värd Mugglan! Men men, det var bra att se lite hur han reagerade på att sova så pass mycket kortare än vanligt, eftersom det säkert är så det blir på fredag när vi flyger till Lanzarote! Åh, jag var inne på Google Earth och spanade in hotellets swimmingpooler. Det ska bli så himla kul och skönt att komma iväg! Nu måste jag in på smhi och kolla väderprognosen.

• Vännerfan

Det var inte meningen att skriva ut hans namn, ni får gärna fortsätta kalla honom prinsen

• Lapinette

Det blir så konstigt med riktiga namn...tänke öööh Björn, vem är det?!

• nennesjuttioåtta

Det är elementärt, min käre watson.

Zozo skrev 2007-11-20 11:54:08 följande:
    Jaha, och "bromsar hart med rostiga skivor" bör man ocksa veta vad det betyder nenne???
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag