• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Victory

Vi drack en dyr flaska rött i söndags (när jag fortfarande trodde att jag inte var gravid), förhoppningsvis blir det sista på länge...

• fru AM

Victory: Stort, stort GRATTIS! Så roligt! Jag blir alldeles glad och rörd och fånig av alla roliga nyheter i tråden.

Jag skulle gärna träffas på brunch igen men vad jag förstår så är det på söndag - och då ska jag på annan brunch (mamma/pappagruppen firar att barnen fyller ett år!). Men jag ska såklart försöka haka på i december när Sweetan kommer nerdimpande från NYC.

Lappis: du vill inte berätta när du ska testa? Förstår dig i så fall. Det är så spännande och jag hoppas så mycket för din skull!!!!

• Tinga

Är det förresten någon som hört något från Page på sista tiden? Jag vet ju att de har jobbigheter just nu, men det hade ändå varit skönt med ett litet livstecken.

• Mrs  B

Victory

Grattis grattis grattis!!!!!!!!!!!!!

Vilket stim det har blivit och det är ju hur kul som helst!

Idag ska jag ta itu med bakandet. Sonen och jag ska snart åka och handla och sen blir det bakning resten av dagen och ev imorgon. Måste ladda frysen inför sonens kalas, jul och bebisens ankomst. Sen gäller det bara att hålla fingrarna borta........
    Men just nu äter jag ju inte direkt sötsaker pga halsbrännan men får väl se hur det går när det börjar dofta gott i köket.

• Liten med Mindre

Åh, mrsB, vad mysigt att få vara hemma och baka! I stort sett det enda jag har lust att ägna mig åt just nu...

Vad blir det för något?? *nyfiken*

• Mrs  B

Liten med Mindre

Mockarutor (kärleksmums) åt maken för det ÄLSKAR han, måste muta honom lite nu eftersom jag varit så dålig länge och vi inte har kunnat mysa på ett tag.

Sen funderar jag på att ge mig in i småkakor träsket. Gillar det inte så mycket men tänkte ge det en chans. Ska testa lite nya recept jag hittat i tidningar och fått av min mamma. Återkommer senare med exakt vad det blir.

Sitter nu bara här och väntar på att sonen ska bli klar i sin blöja, så vi kan åka iväg och handla. Vill inte komma igång med bakningen för sent.

• BrudSommar2006

Grattis, grattis Victory, det är ju heeelt fantastiskt det här!!! Vilken inledning på semestern och vilken härlig plusvåg helt plötsligt här i tråden!

Jag har också väntat och väntat på att få höra av Page, även när det har varit jobbigt tidigare så har hon alltid tittat in här så nu börjar man ju bli riktigt orolig. Jag saknar hennes blogg så också men jag förstår ju att hon inte har lust att skriva där just nu.

Frejis, är det där dag 21-provet det sista provet du har kvar att göra innan du får veta hur det egentligen står till med dina värden? Så synd att det gick så mycket tid hos din skräpläkare utan att ni egentligen fick veta vad proverna visar så att ni kan bestämma hur ni ska gå vidare.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag