• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Zozo - välkommen hit! Med den senaste tidens många plussare kan vi behöva lite påfyllning i ogravidgruppen.

Junilejon - även om jag inte sett några tantspår är jag rädd att det inte blir några glädjetårar att gråta för mig. Härom månaden gick jag ju sex dagar över BIM utan att vara gravid, så jag tar absolut inte ut någonting i förskott.

• Victory

Ja, jag kan ju säga att vi testade positivt på resan och inte hade numret att ringa till dem utan ringde så snabbt vi kom hem.

• junilejon

Men Tinga förre månaden (innan jag plussat) så gick jag över tiden ca 12 dagar innan mensen kom...så man ska aldrig säga aldrig!! Det kanske är ett tecken...

• Tinga

Förresten så fick jag just besked från blodprovet som togs på dag 25 i den här cykeln. Man kollade dels progesteronhalt, som var helt normal och även prolaktinhalt, som också var normal. Skönt att veta! Att progesteronhalten var normal innebär alltså att jag verkligen haft ÄL den här cykeln, om jag förstått min gyn rätt. Men jag fick ju (till sist!) utslag på ÄL-test, så jag var ju ganska säker på att jag verkligen haft ÄL, men det är skönt att få det bekräftat.

• Piggelin1

Hej alla goingar!!
    Ville bara hoppa i & säga hej till er allihopa! Har inte läst ngt alls sen i torsdags kväll av naturliga skäl, men förstod på Muggles att jag ska hoppa tillbaka till ngn viss sida, vilket jag ska göra så småningom!

Hoppas att allt är bra med er alla & att äggåterföringen gick bra i fredags, Lappis - jag kom på det igår. Det kom ju liksom lite annat emellan i fredags, så det var dåligt med tumhållningen från mitt håll - fast giltigt förfall hade jag nog allt

Ojoj, vet inte riktigt vart jag ska börja - är nog alldeles hög på hormomer & lär så vara ett tag till... Men nu är HON här, världens sötaste, näpnaste, goaste & finaste lilla tjej!!! Jösses, jag blir ju gråtmild nu bara när jag skriver detta... Kl 20.32 i fredags kväll kom hon äntligen ut efter en mkt kämpande på slutet. 49 cm, 3165 g - en supersöt liten tjej som tyckte att det var bättre att komma ut med huvudet på sned & handen längs med örat istället för det vanligaste sättet. Hon rörde sig runt in i det sista i förlossningskanalen...

Vi hade tur & det var lugnt på Mölndal, så vi fick ha familjerum alla tre (!) nätterna som vi var där. Kändes otroligt skönt att få detta - man har ju liksom ingen koll alls i början & underbart att få uppleva de första timmarna/dagarna helt & hållet tillsammans. Bara vara! Kom hem igår em & spenderade en bra stund på sängen alla tre - mannen & jag & lilla tjejen mellan oss som vi andäktigt tittade på
    Igår kväll fick vi en jättemysig förstakväll hemma med lilla nya familjen. Massa levande ljus tända, mannen hade shoppat opastöriserade ostar & jag tog en mun portvin till, skön musik i högtalarna & så lite amning inemellan. Stämde bra in på målbilden vi/jag hade målat upp

Detta blev nog extremt osammanhängande, men ville mest hoppa in & säga hej till er. Jag återkommer med mer detaljer! Nu är det ngn som börjat vakna & jag måste även ringa Magplasket & säga att jag fått förhinder att komma sista gången nu ikväll

Tinga, hoppas att Rom var bra!

KRAAAAAM på er!!!!!!!!

• Piggelin1

Victory, ser här ovanför att du har plussat - WOW!!!!! Superstort grattis!!!!!! Vilken plusvåg det är just nu!

• Lapinette

Grattis Piggelin!!!!!!!! Låter underbart och oj vilket kort inlägg det blev .

• Telemarkgrrl

Ååååh men nu är jag tårögd. Piggelin, så fiiiiint!!! Grattis om igen och igen!! Vill du avslöja namnet, jag är så nyfiken!! Stora kramar!

(Måste gå på lunch, jobbarkkompisarna står i dörren och trampar)

• junilejon

Nej nu måste jag lämar er för idag och sticka till jobbet,tror inte att jag kommer att jobba hela dagen dock. Är inte sjuk,men känner mig sjuk...är otroligt trött,ont överallt,snuvig och allmänt seg och hängig!

Victory,ha nu en underbar resa! Vill bara varna dig att gå på ryggmassage som är så billigt där nere! Min massör sa att man inte ska gå på massage när man är gravid,det kan skada fostret! Fotmasage kan du givetvis gå på men inte rygg...
    Sola och njut lite åt oss här hemma med

• Nattson

Åh Piggelin, det låter underbart!! Stort grattis till er!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag