• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Victory

Fast du är ju halv-gravid du också Lappis!! Jag hoppas sååå att ert embryo har bosatt sig ordentligt tills jag kommer hem. Då kan vi också följas åt!

• MSW

Här har inte förra glädje chocken(sweet) hunnit lägga sig förrän nästa kommer!!!!!

Grattis Grattis Victory!!!! Tänk vilken bra dag att plussa på, innan du och maken åker iväg och kan bara rå om varandra och vänja er vid tanken bara ni två!!!

Snacka om plusvåg!! (Akta dig Vickan nu när pillerna är slut )

Oms.. Precis som de andra tror jag att det kommer bli bra även om det blir tidigare, men förstår också att det känns jobbigt mot dottern..

Jag har förresten en O(n)T fråga (för en gångs skull) hur har ni gjort med folsyra? Har ni börjat äta det från och med när ni börjar försöka, eller hur har ni gjort??
    (om vi ska slänga skyddet from nyår känner jag att det nästan börjar bli dags att tänka på det isf...)

Kramar på er alla!! (från en lägenhet i oordning som jag hoppas att vi slipper i från i helgen)

• start september

GRATTIS VICTORY! Helt fantastiskt!

Du behöver inte oroa dig för vad du ska äta än, förutom alkohol är det väl inte mycket som kan gå över till det lilla som växer de första 2-3 veckorna. Så alkoholfria papralydrinkar helst!!

Jag gissar att ni inte ska ta malariatabletter dit ni ska? Om ni ska det, ring sjukvårsupplysningen och kolla så att du har rätt sort.

Stor kram och ha en underbar resa!

• Lapinette

MSW - jag har ätit folsyra hela tiden.

• Tinga

Lappis - japp, NU är det som gäller för mig! Räknar med en BIM-period den här gången, pga att jag inte vet om lutealfasen påverkats av Pergo, så BIM är måndag-onsdag den här veckan.

• _koko_

Victory!!!! MAGISKT!!! Jag är så himla glad för er skull, GRATTIS!!! Ha en underbar, underbar semester nu och som liten säger - thaimat innehåller inte många förbud. Jag skulle nog undvika gatumat och lyxrestauranger dock. Ställen med stor omsättning har sannolikt fräschast mat. Grattis igen!!!

conny toksparkar just nu och verkar väldigt glad för en ny trådkompis!

Jag antecknar 18e december i kalendern!

• start september

MSW,

folsyra är det bra att äta ett antal månader i förväg. Äter du en vanlig mutlivitamintablett brukar det dessutom ingå.

• Telemarkgrrl

MSW - folsyra är det bra om man äter när man är i fertil ålder så börja redan nu du!

• start september

Mmm fruktjuicer...

Du kommer att få det så bra även utan drinkarna Victory!!

Och mycket klokt som Koko och Liten säger, att äta vällagad mat från ställen med stor omsättning borde alla tänka på.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag