• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

I hennes bildgalleri här på BT, Sweet!

• viktualia

Sweetan - hade varit superskoj att träffas i jul! Jag kommer troligen vara i krokarna 21/12 till 1/1. Ska som sagt till Sthlm den 29:e om jag hänger på till släktpartaj i Bromma. Resten av julhelgen är helt obokad än så länge - men planen är (troligen rätt lik din) att boka in träffar med "alla". Kommer troligen att åka till Sthlm nån gång mer än den 29:e, har vänner i stan som jag inte sett på länge. Dessutom har jag bara mig själv att hålla reda på fram till 30/12 på kvällen. Har inte skickat ut "bokningsschema" till vännerna.. men det brukar bli något dylikt för att få tiden att gå ihop...*garvar*

Freijs supersöta kanin kan man se i hennes bildgalleri!

Telestubben - skoj att du kommer på brunchen, jag har nästan börjat lida av "Stubbisbrist" *fniss*

• sweetstreet

Å nu har jag också sett lilla Ninja!!!! Supersööt!

Vickan ja vi får väl se hur det går med pusslandet i december. Voire som sagt skoj att ses, men jag vågar inte lova alltför mycket eftersom det är sååå många man ska hinna träffa under de dagar jag är i Stockholm. Som vanligt Puh!

• Nattson

Sweet, härligt att du också sett säcken! Visst är det overkligt att se den lilla pricken och att den faktiskt växer! Det är så häftigt det bara kan bli!

För en halvtimme sedan ringde de från jobbet och nu sitter jag på jobbet igen... vår flight är försenad och vi måste ringa till alla passagerare. Sist detta hände jobbade vi 24h, men jag hoppas att det inte blir så den här gången. Det verkar inte så i allafall.

• sweetstreet

Ojojoj Nattson! Hoppas verkligen inte du behöver jobba så länge!!!!
    Ja, det känns jättelustigt att se säcken! Haha! Fast som sagt så känns det overkligt också. Att den där lilla svarta fläcken ska kunna bli ett barn? Weird!

• muggles

Hej Sweetan, du verkar ha fått se ditt embryo på VUL idag? Har inte hunnit läsa ikapp. Är ju ensam den här veckan och hade precis Miss X på besök. Hon var supersnäll och kom hem och lagade middag till oss medan jag nattade Moa och sedan åt vi och tjötade. Nu är det läggdags redan så jag hinner väl inte läsa ikapp nu heller

När man ser bilderna i Lennart Nilssons bok så är det svårförståeligt att den där cellklumpen i början blir ett perfekt barn i slutändan. Som min mamma sa; det är fantastiskt att det funkar, tänk bara att saker inte bara växer till sig rätt utan slutar växa i rätt ögonblick. Tänk om tex öronen skulle fortsätta växa i oändlighet...

• sweetstreet

Japp Mugglan! Fast man kunde inte se embryot än utan bara "the sack". Men nästa vecka ska jag på VUL igen och då ska man tydligen kunna se embryot.

Jättehärligt med kompisbesök! Måste kännas bra! Hoppas nu det går bra att vara ensam med Moa, men det tror jag nog! Du kan ju iallafall glädja mig med att det än så länge bara är ett barn! Har en kompis vars man var på tjänsteresa till Tyskland en vecka och hon var då ensam med en 6-månaders och en 3-åring. Det hade tydligen varit lite kämpigt emellanåt...

• Lapinette

Jag har också sett Ninja!!! och kan träffas den 18:e...har julbord med jobbet dagen innan och med maken senare den veckan. Kommer att se ut som en stor julkorv till nyår för på sen åker vi till svärmor och blir gödda....deras julmiddagar brukar vara till efter midnatt.

• Nattson

Sweet, jag håller med det är helt fantastiskt och wierd

• Lapinette

Sweet - jag såg t o m 4 celler!!! En liten cellpyramid som förhoppningsvis har växt på sig nu. Maken ångrade att han inte tog med kameran och fotade den (allstå när de visade den på förstoring...för annars kunde man ju inte se något).

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag