• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Vickan - jag tror att du kommer att lyckas! Absolut! Du gick ju inte upp de där kilona på ett halvår (gissar jag), och därmed kan det ju ta lite längre tid än så att gå ner dem. Fast det är säkert omåttligt tröttsamt att hela tiden försöka. Kroppen är ju så lurig att den inte gillar förändring, och håller emot i det längsta. Kan du kanske förändra något i din taktik, som kroppen inte riktigt är van vid?

Fast allt det där vet du säkert redan...

• viktualia

Tinga - det är så länge sedan jag började med p-piller så jag har inte en aning. Jag sket högaktigsfullt i vad jag vägde på den tiden dessutom...

• Liten med Mindre

nenne - jag föredrar nog också kalv utan göd- framför. Längtade inte efter fisk, och resten av köttet på menyn mådde nog bäst serverat rött inuti (båda kalvrätterna var svagt rosa, vilket jag tycker är helt ok). Väldigt mycket GI måste det blivit - för det ingick bara en (tjock) skiva potatis i varmrätten. Tur att det kom bröd innan...

• viktualia

Liten - förändra taktik =träna mer... och jag är slö och pendlar långt och skyller på allt och inget...
    Japp, jag har alltså ÄTIT mig smal, INTE tränat mig smalare...

• Nattson

Vickan, det tror jag du kommer att göra!! Jag hejar på!

• Liten med Mindre

Men då så Vickan - då har du ju en hel arsenal med verktyg att ta till! Och när du väl börjar träna tänker du väl på det där att måttbandet kan vara mer rättvisande än vågen? (vill bara försäkra mig)

Sen vet jag att det inte alltid är så lätt. Tror att jag ev fått iväg maken att träna ikväll - första gången på typ 3 månader. Han kan också skylla på allt eller inget. Och har lovat så många gånger att skärpa sig. Vill att han ska komma igång innan han får större bekymmer med kroppen...

• viktualia

Liten - jag är 14 cm smalare om midjan nu jämfört med i maj, så visst har jag mätt på fler sätt än tappade kilon. Jag är dock BÄST på att komma undan träning. Har en kollega som tjatar på mig så att jag går på lunchträning av olika slag.. men jag vet att det inte räcker... håhåjajaaaaa

• Telemarkgrrl

Är på kurs hela dagarna fram till onsdag så jag kastar mig bara in här för att säga två saker innan det är dags att gå hem:

Dom hade iallafall våfflor sist vi var på Mornington för ett par månader sen, hoppas hoppas hoppas dom inte har slutat sen dess!

Tinga, då fortsätter jag att knipa med tummarna ett tag till!!

• sweetstreet

YOU GOOOOOOOO VICKAN!!!!!!

No more pills no more pills no more pills for our little Vickan!!!!!!!

Haha! Nu är du verkligen officiell medlem i vår BT-tråd! Paw riiiktigt!!!
    Haha! Ska du blogga om deeeet nu???!?!?!!!

Hehe! Och jag håller självklart tummarna för jobbet också på onsdag!

• Liten med Mindre

Vickan -

Gör en träningsrelaterad sak bättre den här veckan än förra veckan. Och fortsätt så. Typ tåhävningar när du borstar tänderna är en start det med.

Och jag är så superduper bra på att heja på andra - själv känner jag mest för att sitta på soffan hemma och äta bullar...eller cookies...eller nalla av pepparkaksdegen i kylen.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag