• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Oms,
    himmel!! Det kom sanbbt detta datumet!!!! Men det kommer bli såååå bra!
    Jag är säker på att du kommer att smälta nyheten rätt snart och ställa om siktet på det nya datumet.
    Men visst, jag föstår att man blir lite chockad också. Jag har ett par vänner där barnet kommit tidigare än beräknat ( inte kejsarsnitt men ändå) och de tyckte alla att det var rätt jobbigt att deras planering helt föll i bitar. Visst kan det låta som ett i-landsproblem (och det är det ju ocskå) men det ÄR ju faktiskt så att i dagens moderna samhälle har vi en viss tendens att planera alltalltallt. Och om saker vi inte kan kontrollera sedan gör lite "som de vill" så kan man ju få lite lätt panik innan man ställt om sig.
    I ena fallet kom barnet faktiskt såpass tidigt och "olägligt" att pappan var bortrest och missade förlossningen...!

Men i ditt fall så vet ni ju iallafall om i förväg att barnet kommer göra entré lite tidigare!
    Men visst, det vore säkre urbra ifall du skulle ha möjlighet att sluta ett par dagar tidigare i denna veckan istället för att jobba t o m fredag??

• viktualia

Tinga - ett avskiljt bord på Gräddhyllan kanske?!?

*Vickan börjar genast grubbla över Lunds trevliga uteätarliv, allt för att slippa fokus på jobbet*

• Tinga

Sweet igen - tycker att det låter riktigt sunt att du har tagit ledigt idag! Jag menar, jobbar man under helgen är det ju inte mer än rätt att man får vara ledig i veckan istället. Bra chef som inser det också!

Telis - jag tackar för den hållna tummen och hoppas verkligen att den hjälper!

• sweetstreet

Å Tack Tinga!!!!!

Hehe, är detta klubben för inbördes beundran där vi klappa oss själva på ryggen stup i kvarten????

Svar: JAAAAA det är det!!!!! Och ALLA är välkomna!
    The more the merrier!!!!!

• Tinga

Vickan - så du har så'n koll på Lund att du kan rekommendera fikaställen här? Imponerande! Ja, Gräddhyllan kan absolut vara ett alternativ, och Ebbas Café också. Du kanske har varit där med? Ska fundera någon dag innan jag kommer med ett slutgilitigt förslag.

• sweetstreet

Å Lappis!
    Jag är i Stockholm och "available" den 17 december till den 20:e. Sedan åker jag till Skåne och kommer tillbaks den 27:e. Stannar då i Stockholm till den 3 januari.
    Så frågan är om folk vill/kan träffas före jul (17-20 december för min del då) eller i mellandagarna???
    Du skulle vill till France eller hur var det??? Vilka datum kan DU då???

• sweetstreet

Vickan du har verklgien bombkoll på ALLT!!!

Kanske har du några finfina tips även här på Manhattan???

• Tinga

Sweet (och alla andra) - eftersom vi gråter med varandra när det går oss emot måste vi ju få skratta med varandra, dunka oss i ryggen och slå oss för bröstet när något går bra! Jag gillar verkligen vår klubb!

• Lapinette

Sweet jag kan vilket som, är i Frankrike 23-27 december. Hur ser det ut för er övriga? Före eller efter jul? Efter kanske är mindre stressat?

• sweetstreet

Usch nu ska jag snart på VUL. Hm, jag udnrar fortfarande vad han ska säga min gyn?? Hoppas verkligen att allt är som det ska vara. Lite orolig är man ju att det ska uppdagas att det är ett X eller att något annat verkar fel....

Jag har haft lite småblödningar under helgen. Inget som jag tror är allvarligt dock, utan mer som (OBS! Här kommer detaljerad kroppsvätskebeskrivning!!!!! ) lite "brunaktiga" flytningar. Så som jag ofta har precis i slutfasen av tantbesöket. Så jag gissar att det är "gammalt blod" som liksom har hunnit "koagulear" eller hur man nu säger.
    Och så länge det inte ser nytt och färskt ut så försöker jag intala mig att det är normalt.
    Men det ska ändå bli skönt att träffa gyn idag så jag kan fråga honom.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag