• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Vickan - massor med "Lycka till" idag! Intervjun kommer att gå super ska du se.

Och så blir jag alldeles "julig" av allt prat om julfirande, lussebullsätande, tråddejter sent i december. Fick bota det lite med att köpa lussebullar på konditoriet i morse. Skyller på gottegrisen i magen.

• Liten med Mindre

Tinga - jättespännande - oavsett vad du tror! Ska du vänta en vecka, för att utesluta eventuella retsamma tanten, eller blir det test i dagarna?

Och angående packning - sen jag började resa med dykutrustning har jag blivit mycket bättre på att prioritera kläder. Men bilresorna till Falun innebär fortfarande fullpackad bil. gissar att vi får börja prioritera när vi ska ha med vagn och bebisprylar dessutom.

• Lapinette

Syrran - en bokstav mindre i ditt japanska "namn". Visst, läste japanska som hemspråk fram till årskurs 7 sen var jag så jäkla dum att jag slutade för jag tyckte det var viktigare att jag fick bra betyg i de andra ämnena. Kommer inte ihåg mycket, kan dock läsa de japanska tecknen utan att förstå vad jag läser och sjunga en sjuhelsikes massa barnsånger .

Tinga - vad spännande. Ska du testa imorgon som det "övriga" gänget?

• start september

Tack Vickan för hälsning från Page! Vi tänker på dig Page!

Och jätte-lycka till på intervjun!!! Låter ju perfekt med ett jobb inom ditt ämnesområde på hanterbart pendlingsavstånd!

• Tinga

Lappis & Liten - nja, jag får se när jag testar. Några dagar till tänker jag vänta iallafall, med tanke på min historik. Magknipet har i princip gått över nu, och nu känner jag bara lite svagt molande värk i ryggen, precis som jag alltid brukar göra inför mens.

Vickan - lycka till på intervjun!

• start september

Jag tycker packning på ryggsäcksresor är superlätt, då vet jag ju min egen bär-begränsing. Särskilt i varmt klimat.

Däremot cityresor och rena strandresor (dvs allt med resväska eller ännu värre bil) är jag hopplös på. Jag vågar inte ens tänka på hur det ska bli med barn och barnprylar.

Har ett minne av en kollega som hade en badbalja spänd utanpå sin ryggsäck samt en säng i handen när det skulle åkas tåg med nyfött barn...

• Tinga

September - det finns verkligen alla typer av människor! Badbalja med på tåget...

Tack för tummen, förresten! Kanske ska passa på att tillägga att jag räknar även idag i BIM-perioden, så än är ju mensen inte sen.

• viktualia

Godmorgon! Och tack för allt påhejande! Intervjun är kl 12.30 (tidernas knäppaste tidpunkt) så jag får jobba ett tag. Är laddad med ny kavaj, välstrukna kläder och surt nog för stora brallor. Det är farligt att banta! Bara så ni vet! Jaja, de sitter uppe i alla fall....

• Lapinette

Merde, Viktualia! (lycka till vid arbetsintervjuer på franska, i normlatillstånd betyder det skit).

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag