• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

Liten - muffin eller träning? Jag röstar för det kortsiktiga beslutet muffins det låter så otroligt gott.

Läser statistik just nu och det har äntligen börjat fungera någorlunda bra. Men det kändes chockartat i början.

Hur många dagar har du kvar att jobba? Mysigt med ledighet i december.

Telis - det är ju bra att det går så pass fort. Det måste kännas skönt att ni kan komma igång.

Det känns bättre i kroppen idag även om det fortsätter att gunga lite. Det verkar bero på muskelanspänning + inflammation i lederna i ryggen, nacken... ja, halva kroppen. Tackar vädret för det, men ska utsätta mig för ett pumppass på SATS. Bästa medicinen hittils, men jag skulle gärna äta muffins eller lussekatter i stället och dricka glögg

• Frejis

Trevlig helg tjejer!

Ska försöka titta in under helgen för att se om Lappis och Sweetan har börjat få graviditetssymptom. Samt för att få en update om Piggelin!

• Liten med Mindre

Frejis - kör väldigt försiktig styrketräning om du är så stel som det låter. Egentligen skulle du nog mer ägna dig åt lätt konditionsrodd, promenader (vifta på armarna ordentligt eller använd stavar) eller simma. Kanske en sån där eclipsmaskin med stavar kan funka också, så får du nåt att hålla i.

Så stela muskler mår nog inte jättebra av tung belastning - snarare lätt och länge för cirkulationens skull. (Nu är ju pump mer muskelkondition än styrka, men var försiktig ändå.)

• Liten med Mindre

Tjaa - nu går jag med. Får nog ringa maken och kolla hans planer. Vill inte komma hem föör tidigt, för då får jag bara laga mat igen.

• Liten med Mindre

Äsch då - han sitter fast på jobbet igen. vill jag ha mat måste jag bestämma något. Gillar inte att bestämma sånt nu förtiden.

• Liten med Mindre

Trevlig helg!

Jag får väl shoppa pasta, parmesan och någon god skinka att blanda med. Det låter enkelt.

• Nattson

Trevlig helg allihopa!

Hoppar nog också in i helgen, är alldeles för nyfiken för att låta bli

Frejis, skönt att det är lite bättre med spänningarna i allafall. Klappa om ninen från mig!

• Lapinette

Frejis - jag kommer garanterat ha gravsymptom då jag fr o m ikväll börjar med hormoner igen (denna gång vaginalt...huuuurrra !!!).

• Mrs  B

HURRA!!!!!!!!!
    Jag har mått bra hela veckan och nu börjar det bli kul att vara gravid igen. Ska försöka utan medicinen ikväll Får väl se hur det går??.

Bilbarnstolar
    Vi har haft sonen där framme i bilen (ingen airbag) fram tills för två månader sedan. Då satte vi stolen där bak istället för att vänja honom vid att sitta där nu när bebisen är på gång och ska sitta där framme. Vill gärna ha koll på honom så jag tänkte att jag skulle investera i en backspegel nu.

Liten med Mindre och Cicci
    Ja, First Hotell G är verkligen kanon. Vi har bott där några gånger och trivs väldigt bra där, hade tom vår smekmånad där i bröllopssviten.

Lappis
    Älskade Kalla fötter, men hatade slutet på serien då Rachel dog.
    Tittade också på Vårt hemliga liv, men gillade inte den så särskilt mycket.
    Ska definitivt se Grey´s sidoserie. Låter ju lovande!!!!!
    Har alla avsnitt av Vänner och Sex in the City på VHS, vill gärna byta över till DVD men det tillåter inte plånboken just nu.
    Grattis till embyrot!!!!!!

Glögg
    URK????????

Storasystern
    Jag hade förslag på namn till sonen innan han kom ut, men sen när han var ute så stämde inte namnen in på honom. Så när maken åkte hem för natten hämtade han även namnboken och tog med den till BB. Där valde vi hans namn gemensamt.
    Ta era egna förslag som mellannamn och försök hitta ett namn som ni båda är överens om.

Pirr och Start september
    Listan är fixad!

HEJA PIGGIS!!!!!!!!!!!!!!!

• muggles

Jag har inte hört ngt mer - mobilen ligger framme på soffbordet för säkerhets skull. Självklart rapporterar jag så fort jag hört ngt. Nu borde h*n vara ute???

Härligt Lappis - tjohooo! Ett ägg i muttan och 3 i frysen

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag