• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Själv kunde jag inte låta bli att nämna några tilltänkta namn för min mamma i veckan. Jag vet, ska BARA bli gravid först! Min mor har väldigt starka åsikter och inget vett att hålla tyst om dem så självfallet fick jag höra vad hon tyckte. Det var precis den reaktionen jag trott och jag sa till maken, vi ska inte säga till någon förrän vid dopet om vilka namn vi väljer. Det finns alltid "någon" som kommer ha åsikter oavsett vilket vi väljer.

• nennesjuttioåtta

man får ju sota för att vara så sen. För massa år sen hade jag favoritnamnet Julia. Vad händer. Något år senare så toppar det alla listor. Därefter har samma sak hänt med Hugo, Elvira och andra namn som ingen döpte sina barn till för 10 år sen. Jag tror jag ska döpa mina barn till Mattias/Johan/Magnus eller Malin/Anna/Helena så är man definitivt unik.

Kurt-Roger går ju tyvärr fetbort.

Min man vill att vi ska döpa en pojke till Helmer efter min morfar, men... stackars barn. Eller?

• Telemarkgrrl

Lappis, nej jag fick aldrig ta dom där proverna eller göra någon kontraströntgen på SH så jag måste göra dom nu istället. Men men, förhoppningsvis kan vi starta nästa cykel så det drar inte ut så mycket på tiden iallafall.

Det är svåra val det där. Jag har ingen lust att gå upp i ottan utan att äta frukost och sätta mig på Uppsalapendeln (vi har ingen bil) utan ser framför mig hur vi åker till Falun kvällen innan, bor på mysigt hotell och går ut och äter middag på Faluns finaste restaurang och dricker förhoppningsvis det sista glas vinet. Men visst, det är ju närmare till Uppsala och det lät som det var lite finare lokaler där (men kanske lite opersoligare enligt läkaren).

Och trepack, jag vet inte heller, jag kanske inte ens orkar med en omgång (eftersom jag mår så dåligt vid en vanlig ÄL) och man kan ju alltid köpa till fler försök om man vill.

• Telemarkgrrl

Angående namn så är maken och jag helt oväntat redan överens om både tjej- och killnamn.

Men vad hjälper det.

• muggles

StoraSyrran: skenorna hjälper på så sätt att de håller händerna (handlederna) rakt. För om man ligger med handlederna vinklade så blir domningarna värre. Men det som hjälpte allra mest var övningar som jag skulle göra varje dag. Det var 50 ggr per dag varje dag i 6 veckor - rätt tröttsamt. Men jag var motiverad för de hjälpte mot svullnaden! Så fort jag slarvade så var svullnaden (och därmed domningarna) värre mot kvällen.
    Som sagt, syndromet försvann inte helt förrän ca 6 v efter förlossningen men övningarna behövde jag inte göra mer när Moa väl var ute.

Jag har svärmor på besök idag så kan tyvärr inte hänga här.

Lappis: lycka till med återinförande el vad det heter!

Ngn som hört ifrån Page? Skulle inte de få besked i onsdags? *orolig*

• fru AM

Lapinette: Återigen - jag och födelsedagsbarnet Livia håller tummarna för er och äggen!

• fru AM

Storasystern: Ang. namnstrid. JAg tror att det ger sig. Skriv en lista (fast det har ni säkert redan gjort). När bebin väl kommer så är det nog flera namn på listan som känns fel och andra mer rätt. Blir det ändå strid om favoritnamnen så får det ena kanske bli ett andranamn?

"Livia" stod med på vår lista - men inte alls på första plats (jag hade ett helt annat namn som jag bestämt mig för at en ev dotter skulle heta. Min man ver inte lika övertygad) Men när hon väl kom så passade inte "mitt bestämda namn" . däremot så kände jag att hennes namn tvunget skulle börja på ett L och då blev det Livia.

• Liten med Mindre

AM - fyller Livia år idag? Var det så länge sen du gick och väntade otåligt (för visst gick du över BF datumet? Eller var det bara träligt att gå hemma o vänta?)

Grattis från mig! Mer tårta till barnen! (Fast de brukar inte bry sig så mycket förreän senare väl...)

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag