• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Ojoj, hoppas att allt går bra idag för Lappis!!!

Undrar också hur det gick för Nattson. Allt ok tjejen?

Vi var superhusliga igår. Gjorde nya försök att tillverka egna köttbullar, efter misslyckandet i somras och svärmors köttbulle-skola. Det gick väl lite bättre, men de är inte lika goda som mammas/svärmors. Men med 1,2 kg färs så blev det en del bullar...

När Mindre väl är gammal nog för att äta köttbullar så har vi nog fått upp ångan ordentligt.

Måste också få undra lite. På gravidyogan igår så pratade "fröken" om förberedelsemassage av underlivet, och att man skulle sitta och töja försiktigt från v 34 för att minska risken för att spricka. Någon som hört det? Kan det funka?

Det känns ju så där måttligt skoj att sitta och dra sig själv i härligheten... *rodnar*

• Liten med Mindre

FruLlis - du har nog bara kommit in i mys-mode av glöggen, och minns hur mysigt man kan ha här inne itråden. Så trevligt med besök från verkligheten...

Letar för fullt efter saftglögg i affärerna - men de har bara lättglögg och det vill jag inte dricka stora muggar av. Nåja, det kanske kommer.

Sweet - UL på måndag låter ju välidigt tidigt. Men det borde de väl veta när du bokade tiden. Hoppas att du får se något skoj!

AM, jag tror nog att det fortfarande blir Huddinge. Vi ska gå på deras allmäna info nästa vecka och då antar jag att de informerar om vad som pågår. Så kan vi besluta efter det.

• nennesjuttioåtta

go morgon!
    Neeeeej! Jag missade Frullan! Jag lovar, Frullis, att det inte är något personligt att vi råkar gå om varandra här inne! Men vi kör kanske skift i bingen?

Liten (nu skrev jag mindre först igen, attan!)
    töj, töj, töj. Det låter ju skumt men du kan gärna få testa och meddela oss andra om det går att gumma upp läpparna så att de håller ihop all the way. Men tänk om det inte går tillbaka? Då sitter man där med fladdermus och avger tonen A i lätt motvind när man går i kjol.

Nattson!
    hur gick det???

Lappis, tack för igår! Det var trevligt (jag råkade få Sweeties fot i ögat, men nu är det OK - en oycka såklart) och jag har fortfarande popcorn i tänderna.

• nennesjuttioåtta

Jag har också druckit glögg! My favorite!

• Liten med Mindre

fladdermus - Nenne, du rockar!

• nennesjuttioåtta

*gör pruttljud med munnen*

PWAHAHAHAHAHA!

• Liten med Mindre

Jag ska dra försiktigt, om jag nu bestämmer mig för att pröva, så får vi se hur mycket det fladdrar sen. Gissar att bebben nog töjer ut alltihop ännu mer.

Tur att det är vinter och att jag bojkottar kjol då...

• Liten med Mindre

Igår var förresten första gången som Mindre bökade så att det gjorde riktigt ont. Tror minsann bebben sträckte på benen - för det gjorde attans ont där rumpan putade ut.

Med tanke på att både mannen och jag höll på med gympa för evigheter sen, så är det nog ett ärftligt drag att sitta och töja/stretcha...

• _koko_

Good morning i tråden!

Liten - Koka lättglöggen, det gör jag eftersom jag också dricker glögg i mugg ("glöggkoppar" - hmpf!)

Nu måste jag visst på möte så det blev ett väldigt kort inlägg!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag