• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

KALLA FÖTTER: Säsong 1 avsnitt 5
    Seriens originaltitel: Cold feet

Adam (James Nesbit) och Rachel (Helen Baxendale) har varit på bio och när de kommer hem och står och borstar tänderna för att gå och lägga sig så börjar de diskutera vad de har sett. Man kan väl lugnt säga att åsikterna skiljer sig lite grann:

Adam: "What do you mean it wasn't a comedy? Of course it was a comedy!"
    Rachel: "Ingmar Bergman does not make comedies."
    Adam: "Well he should. He clearly has a talent for it."

• nennesjuttioåtta

haha, när telis kom på namnet så googlade jag på det och fick två träffar, där det stod lite om namnen. Jag hade aldrig kommit hiåg det annars. Men det börjar klarna! Såg också de där två serierna !

det sista inlägget från mig var taget från sidan svif - sverige i filmerna

• nennesjuttioåtta

oh my god! Thanks Lappis! Jag hade totalt förträngt den där serien....

• Liten med Mindre

Snacka om en annan serievärld. Har ingen aning om vad ni snackar om. Tittar inte så mycket på serier - och när det blir något är det sånt som maken har fixat: Heroes, CSI, NCIS, Stargate Atlantis, The Unit.

Det kanske är därför jag är lätt-deppad? Ser bara en massa otäckt skit med våld och vapen?

(Märker ju skillnade när jag är hemma själv - då åker gamla favvo VHS:en fram med bl a Chocolat och Tjejen som föll överbord. )

• Lapinette

Jag minns nu allt!!!

Och Kalla fötter blir det garanterat ikväll.

• Lapinette

Hemma hos oss är det maken som anpassar sig efter mina serier så han sitter snällt med och ser Desperate Housewives, Brothers & Sisters och Greys.

• Lapinette

Minns ni att Rachel hade problem att få barn...fast det kommer ju inte förrän gansk så sent i serien. Antar att man känner igen sig riktigt väl när de episoderna kommer.

• Lapinette

Sorry, nu har jag varit tillräckligt OT för idag. Ska kanske jobba lite?

• Liten med Mindre

Apropå TV, läste precis, på FL att Huddinge tydligen har ett TV-team som häckar på förlossningen och spelar in reality TV under dec-feb. Inte precis vad jag drömde om.

Får nog åka dit och lyssna hur "illa" det kan vara. För att se om vi vill byta sjukhus.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag