• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Jag fick en lapp med mig hem igår med ett testdatum samt en graviditetstest...då började det kännas ganska så verkligt!!! De vill att jag ska testa mig det datumet! Jag som aldrig har testat...tänk om det blir MINUS!

• sweetstreet

Det är så sjuuuuuukt spännande nu! Med dina ägg och allt!!!! Wiiiiiiiiih!!!!! Jag blir alldeles darrig av spänningen!!!!!

• Lapinette

Är inte ett dugg trött och magen känns helt ok när jag sitter/ligger. Värker något när jag går så jag skrider fram som en Lucia. Fast, det är ytterst lite så jag ska inte klaga.

• sweetstreet

Wow! Ett gravtest med sig hem!! Och ett DATUM!!!!! .-o Wooooaaaah!!!! Läskigt spännande ju!

• sweetstreet

Vad skönt att du inte har ont iallafall! och Lucia låter ju helt okej.... Värre om de krupit fram dubbelvikt av magsmärtor.

• Lapinette

Nej, jag kryper inte och igår sa systern att det kan kännas som mensvärk. Förklarade då för henne att detta var en baggis mot den värk jag brukar ha första dagen på mens.

Det där med datum och test gjorde det så verkligt helt plötsligt!

• Lapinette

Nej, nu ska jag dra ned till tvättstugan samt hämta Kalla fötter som kommit från Ginza idag. ÄNTLIGEN!

• sweetstreet

Visst skulle man testa något senare va efter en IVF??? Har för mig Koko sa ngt om det förut? Så att risken för ett falskt minus skulle vara mindre???

Jag är Liiiiiite nervös över tt mitt blodprov ska visa att jag inte alls är gravid. Tänk om mitt kiss ljög!!!!????!!!
    Tänk om det var fel på Clearbluestickorna???!!!!

Hm, men man tror inte på den teorin, särskilt inte om mitt ljugande urin. Eller att det var ngt fel på det. Men man vill ju helst slippa få beskedet på telefon idag att "Näe Missis, här var det inget plus..."

• sweetstreet

Ha en bra dag i sängen nu lilla kaninen!!!!!!!!!!

• Oms

Sweet - ett super stort GRATTIS till dig! men guuud vad roligt! det här är nog ändå årets nyhet i den här tråden tror jag! jättekul!

ang att inte dricka - på krogen beställer du alkoholfritt vin, drinakr etc och då märker ingen av det. alt är att skylla på migrän utbrott (nyupptäckt såklart) och därför har du fått råd att avstå i en månad och se hur det artar sig (sant - så gör amn ibland vid migrän utredning) alt att du har en infektion som kräver penicillin som man inte får dricka alkohol på (aneoroba bakterier tex) el att du följer Gi-diet och då bör man inte dricka ngn alkohol alls de första 2-6 veckorna

Det finns massor av legitima anledningar till att inte dricka!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag