• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Jo men vi kan väl preliminärboka lördagen då?? Så får vi höra med Junilejon och Tinga om det passar dem.
    För min del passar det jättebra tror jag. Vi ska ev åka till svärisarnas stuga under helgen för att fira jul där, men om vi ses på lördagen så borde det gå bra. Kanske någongång mitt på dagen eller så?
    Då skulle vi hinna även om jag ska med svärfamiljen till stugan på säg lördag em.

• Nu är jag fruLlan

Hejsan alla raringar
    Loooong time no ssee
    Men datorn är en pryl som inte har någon prio alls nuförtiden... så är det. Det finns ju såååå mycket nnat att göra på dagarna och kvällarna och såååå många man måste träffa hela tiden... så datorn... ja den hinns inte med.

MEN så fick jag ett mess från vickan som gjorde att jag bara MÅSTE in i tråden.

Har sweetab plussat?????
    År det sant!!!!

GRATTIS
    grattis grattis
    jag vet inte HUR jag ska beskriva min glädje och gratta tillräckligt. Det var det roligaste jag hört på... super länge!!!!
    Fyyyy faaan vad glad jag blir!!!! Grattis gumman åhhhh vad kul
    Kramar i miljoner.

och tusentals kramar till lappis som jag förstått håller på att medicinerar inför ivf.
    Jag hålller sjukt många tummar för dig tjejen!!!!
    Starkt jobbat!!!!

Här är baby lyckan TOTAL
    Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så här otroligt underbart och kul att ha barn.
    Jag kan knappt fatta det än.
    Det är BÄTTRE än jag någonsin kunnat drömma om.
    och borren...
    ja han är det snällaste, gladaste och mysigaste bebis som man kan tänka sig. Han är aldrig till några problem utan bara bäst.
    Ja det kanske låter löjligt men precis så här underbart känns det. och han är verkligen så snäll och lätthanterlig. Bara bäst

Jag vill redan nu skaffa fler barn för det här.... ja det är unerbart!

Näe nu ska jag beställa tågbiljetter
    grattis igen sweetan det är sååå kul att det gått vägen.
    Lycka till lappis och bra kämpat
    vickan tack för mess du är en pärla!!!

kram till er alla!!!!

• Mrs  B

Sweet
    Jag bokar gärna lördagen och gärna redan vid tio elva tiden, så kommer man hem sen i vettig tid. Vi börjar fira julen på söndagen sen så det hade varit skönt att komma hem i bra tid.

• muggles

Jag hade tänkt svara dig Sweet men jag är beordrad sängläge av maken!

• sweetstreet

Å FruLLan!!!
    Underbart att höra att du mår bra och att allt är på topp!!! .-)
    Och tack för grattiset!
    Just nu känner jag mig mest omtumlad.

Jag hoppas ändå att du har tid och lust att träffas i december när jag kommer till Sverige?! Men vill ju väldigt gärna få titta på Borren också!

Jag förstår att du inte har tid att hänga i tråden så mycket nu, men du ska veta att du är saknad!

• sweetstreet

Mrs B,
    ja vid 11-tiden på lördagen tycker jag låter kanon!!!
    Så får vi se ifall Tinga o Junilejon kan då med eller om de hellre vill annan dag eller tid. Jag är nog hyfsat flexibel, men om vi bestämmer detta prelimin'rt så har vi åtminstoen en Plan A!

• sweetstreet

Hahaha! Mugglan!!!!
    Så maken bestämmer där hemma nu?!

Fast det kanske är naturligt eftersom det är han som jag gissar får ta värsta smällen när du är trött....??

Sov gott nu då! Och hopas Moa gör det med! HEEELA natten!

• Lapinette

Hej Frullan!!!!
    Vad då menar du att det finns ett annat liv vid sidan om datan?
    Jag har plockat ägg idag och förhoppningsvis sätter jag in en liten framtida bebis i magen på fredag. Det var min korta uppdate...men den är inget mot den STORA NYHETEN idag SWEET HAR PLUSSAT! Tjohoo!

Dags att natta kudden även om jag sov två timmar på eftermiddagen. Ska ju faktiskt jobba imorgon...hemifrån !

• _koko_

Har tänkt så mycket på Lappis idag, underbart att läsa att det blev hela 10 ägg!! Nu ska det banne mig bli bebis!

Ang sweet är jag fullständigt mållös. Är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen, UNDERBART!!!!

Sen har det visst hänt massor i tråden de senaste dagarna som jag fullständigt missat!! Har bara jobbat och jobbat, men nu ser jag ljuset i tunneln. Förhoppningsvis är vi äntligen färdiga inför driftsättningen på måndag, och det är det sista som jag ansvarar för. På fredag lämnar jag över alla mina andra ansvar! Och det tänker jag fan i mig hålla på också. Hinner han inte med dem får han lösa det med chefen.
    För nu ska jag softa, dokumentera och få en chans att ha ett liv vid sidan av jobbet också innan conny kommer...

Tusen kramar till Page! Säger som BS, det är nyttigt att bli påmind om hur verkligheten kan se ut när man själv gnäller över småsaker...

Cicci - Du får kramar i verkligheten i stället. Är så ledsen att jag varit så tyst på sistone, jobbet har tagit all min kraft. Hade mycket hellre lagt den energin på dig.

Har för övrigt träffat en kompis som är på besök från usa ikväll, och hon hade en massa spännande saker att berätta! T ex är det big nono där att ha täcke och mjukisdjur i bebisens säng, och bilbarnstolar får absolut inte sättas i framsätet, och de som fästs med bältet ska man bara använda i nödfall...
    Så nu ska här googlas, kan det vara så att vi felaktigt tror att vi har koll på allt i "säkra sverige", eller är det amerikanarna som överdriver? Spännande...

Kram på er allihop, nu ska jag lägga mig och njuta av sweets plus och lappis lyckade äggplock en stund innan jag somnar!
    I morgon är det BM på morgonen, spännande att se vad jag får för värden den här gången.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag