• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • FruCicci

Godmorgon girls,

Tack Mugglan för mail, jag tog upp en del av det du skrev med maken. Sen skrev du ordet MINIFOM i ditt inlägg ovan här BINGO! Sedan en månad tillbaka har jag inte använt det, och det kan faktiskt vara en idé att testa igen. För jag tror han kan ha ont i magen med, han har inte rapat ordentligt och till slut på nätterna (eller hela tiden nu) så skiter jag i det och bara lägger ner honom i hans korg (BS han sover i egen säng) utan rap och det kanske inte är så lyckat?
    Ska ta upp detta med liggamningen med BVC nästa vecka och se om det ärdumt att han somnar vid mig, tycker du har en poäång mugglan, att de kanske vänjer sig vid att mamma ska vara nära och att de ska få snutta så fort de vaknar till!!!!!! Absolut en poäng faktiskt!

Nästäppa Liten, I know - jag hade ju det från dagen jag plussade till han kom ut, men i samband med förlossningen bara försvann den! Coolt.

SWEET vilken bitch den där sköterskan! Tur att du var glad i grund och botten och kunde tänka klart, att hon kanske hade en dålig dag (trots sitt yrke som kräver ödmjukhet). Grattis idag igen!

BILBARNSTOL.... vi har den i baksätet! Vi har hört att det är bäst att ha den där oavsett. Men i somras köpte vi en spegel på babyprofsen, som man hänger på nackstödet så man ser honon i backspregel, funkar jätte bra.Håller med KOKOs att glömmer man sitt barn har man fasiken problem alltså! Vi har testat ha honom fram med, kopplat ur airbagen (vi kör cayenne) och det har ju gott fint, men jag tycker bättre om honom där bak...

I natt har Junior vaknat varje timme . Phuuuu. Maken gick upp 03.30 och körde honom i vagnen fram o tillbaka över tröskeln i hallen så han somnade till slut. la honom 21 o han vaknade första gången 22.30, galet! SNARK
    Nu sitter jag i mysbrallor och håller på att somna framför tvn. Junior sover igen...
    Har inte ens duschat! Så tänkte jag, att vid den här tiden hade man jobbat ett par timmar förut och det närmade sig för lunch...

Ja ja, vi provar olika saker varje dag och det är ju bra att man orkar göra det iaf. Vi får säkert bukt på det hela snart, man ska vara positiv!

MUGGLAN och vänner och piggis, jag vill så gärna komma ner till er i Götet, jag kollar upp biljett, så drar jag ner över ett par dagar.
    Det där hotell opera har ju dessutom billiga hotellrum om man nu inte ska bo hos makens släktingar, men de bor lite utanför, så det är lättare att bo i stan när man kommer med tåget och inte har bil. Eller så åker jag bara ner över en dag, tar tidigt tåg och åker hem sent.... jag ska baske mig göra det!!!

Nu ska jag nog passa på att ta mig en dusch.

lappis, hejjar på dina ägg och din makes simmare idag, att de kommer i mål samtidigt...

Kram

• sweetstreet

Heeej här inne!
    Jag vajande galet tidigt i morse! Av mig själv... Hm är det ett symptom???
    Eller handlar det bara om att man har såååå mycket som far runt i skallen kanske?

För igår VAR verkligen en helt sanslös dag!!!!!!

Från att ha varit skitdeppig och nere på morgonen över att jag var såååå säker på att tanten var på gå (pga av lite rött i brallan....) till att bli så omtumlad, överraskad, och glad över plusset! Till att bli ritkigt sur igen på den Bitchiga sköterskan till att sedan återigen bli superglad för att....

...de ringde från ena stället där de föder upp den kattrasen vi vill ha. Och de råkar ha tre små kattpojkar "ready to go" nu nästa vecka och undrade ifall vi var intresserade!!!! Himmel!!! Pluss och kattunge samma dag!!!!!!!
    Självklart ska vi dit nästa helg och titta. Och om jag känner oss rätt kommer det att bli kattunge med oss hem sedan. För man lär väl bli helt galet förälskad gissar jag...?
    Ååååååå!!!! Känns bara SÅÅÅÅÅÅ Härligt!!!!

• sweetstreet

Nattson förresten,
    tycker verkligen det är bra ifall du åker till en gyn akut och kollar upp dig! Man ska inte gå runt och ha ont och vara orolig!!!!
    Kram till dig!!

• sweetstreet

Det där med bilbarnsstolar i baksätet har jag även hört i Sverige. En kompis som är körskolelärare berättade för flera år sedan att man verkligen verkligen skulle ha barnet i baksätet! Mitten av baksätet var absolut säkraste platsen. Då är det skyddat både vid frontalkrock och om någon kör in från sidan. Han sa att de sett så himla många olyckor där barnen dött pga av att man haft de i passagerarsätet, men att de sulle överlevt om de suttit där bak. Särskilt som det vid vissa olyckor kan komma in saker genom vindrutan där fram också, vilket då ofta blir i höjd med barnets huvud. Vid t ex krock emd en älg så kan man överleva som vuxen men ett litet barn i bilbarnsstol där fram har ytterst liten chans. Detta enligt honom alltså.

Och jag tror alla mina vänner med småbarn har dem i baksätet. Och de har som Cicci, en lite "backspegel" som är fäst i bakrutan så att de hela tien kan kolla och ha kontakt med barnet med hjälp av den samt backspegeln där framme. Skitsmart! Visst det är lite knöligare ifall abrnet börjar skrika eller så om man kör ensam och långt, men jag skulle absolut hellre göra det och sedan stanna till vid ngn mack eler så för att kolla barnet, än att riskera att ha det där fram.

• sweetstreet

Shit jag läste mitt första inlägg nu! Och såg att jag fortfarande glider runt som en alkoholpåverkad konståkare på tangenterna!!! Himmel! Självkalrt Vajade jag inte i morse (även om skulle kunna tro det med tanke på hur uselt jag skriver... ) utan jag VAKNADE...!! Suck!!!!

• sweetstreet

Okej, som vanligt när jag tittar in så har alla gröna pluppar försvunnit. Kanske är folk på lunch??? Nu tyckte jag ju att jag var så tidig...

• sweetstreet

Haha! Min man trodde det var "öööööödet" som hade ett finger (om nu ödet har fingrar?? ) med i spelet igår som gav oss ett plus och en katt samma dag!!!

• sweetstreet

Som vanligt (igen...) så kan jag hålla låda ensam nu när alla gröna pluppar käkar lunch....

Och då kan jag fortsätta med att säga till Frejis att jag inte har så särksilt mycket symptom än. Och eftersom jag åste blivit gravid nästan samtidigt som Ciccis årsdag så hoppas jag givetvis att jag kommer att ha en likadan graviditet som hon...! Inget illamående inga större krämpor...!

Men men det lär väl det där berömda finger-ödet visa så smånigom...

• Telemarkgrrl

Sweet, här är jag. Och jag är också i pyjamasen för jag jobbar hemma idag.

Låter ju otroligt logiskt det där med att ha bilbarnstolen där bak.

Jag vill också bli fingrad på!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag