• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Haha Lappis! Jag tror inte riktigt det handlar om att hålla sig borta från tråden faktiskt. Det är ju rätt många som var superaktiva i tråden när de plussade!

Men Nenne,

jag måste ju nu en gång för alla avliva MYYYYYTEN om detta med stress och att inte bli gravid!!!!!
    Jag har sagt det förr men säger det igen!
    STRESS påverkar INTE så länge det inte handlar om onormal stress som påverkar fysiska som psyikiska funktioner MYCKET. T ex svält, tortyr, krig etc etc....
    Detta fick jag veta av en fertilitetsexpert på universitetet, så det kan du ju berätta för din gravida kompis som kommer med de så himla bra råden....

Och för att ytterligare poängtera detta så titta på mig. Jag har jobbat klart mer och intensivare än på länge denna period när det nu äntligen blev ett plus. Alltså spelade stressen ingen roll för detta. Likaså var det ju när FruLLan plussade. Hon jobbade ju dag och natt då. Men det blev ju ändå en Boris!

Så Nenne!!! Orgamsa glatt vidare du och känn ingen stress över att du ev känner stress!!!

• sweetstreet

Ok tack september!
    jag undrade eftersom vi kommer vara i Sverige i december och jag brjade fundera över om vi missar tiden för NUPP/KUB då.

• sweetstreet

Det är på håret tror jag. Men jag tror vi hinner tillbaka hit innan det gått 14 veckor iallafall! Måste räkna lite mer noggrant.

• FruCicci

Fatta Sweet, du kommer gå exakt samma väg till mötes nu som jag gjorde. Jag plussade ju exakt samma tid förra året och gjorde KUBB i januari, mitten, i v 13+6, i sista stund...

Jag är så himla glad för din skull. Du har verkligen stötta alla här inne så himla mycket på alla plan och intresserat dig ovs, så det känns så fantastiskt roligt att du har fått ditt efterlängtade pluss. Jag vrålade rakt ut och var tvungen att berätta för min make

Jätte roligt!!!!!!!!!!

• FruCicci

Jääääääääääääääääätte roligt!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

Men nu kommer den ständiga frågan. Hur känns det Sweet, har du några gravsymptom. Så som vi har letat efter dem så undrar jag om du känner någon skillnad?

• FruCicci

Ha ha ha en JULI BEBIS!!!!!!!!!!!!
    Om du inte gör som jag och får den för tidigt!

Hjälp nu har jag så mycket energi av alla fantastiska nyheter.

Grattis lappis igen o September och alla..... åååå vad glad jag är!

• Lapinette

Själv fick jag en lapp med mig idag från CvL med testdatum och en hälsning om att jag ska på återbesök 3 veckor efter test. Men hallllååå måste först få ett embryo!

• FruCicci

JAA Symptom!?!?!?!?!??! Berätta!!!!!!!!!

• sweetstreet

Hahahahaha!!! Cicci du är bara föööööör skön!!!!

Ja, jag tror egentligen att jag BIMade ganska exakt samma dag som du plussade. Men eftersom jag är en fegis när det kommer till detta med gravtest så väntade jag ju lite längre innan jag testade.
    Fast jag hade BIM i helgen vilket var typ den 11:e.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag