• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Nej men tackade ni nej! Det trodde jag inte men då får ni fortsätta leta nu då. Det var ingen budgivning förstår jag eftersom ni inte skrivit på innan besiktning, det måste man ju göra här.

Vi har ju sparat alla prospekt och räknade just ut att vi köpte exakt det 100:ade huset vi såg!

• viktualia

Brudsommar - shiiiiiiiiiiiiiiiiiit! 100:e huset... *jag dånar*

Jaja... men i lilla Kga är det inte så många hus till salu, så där dröjer det innan man KAN ha tittat på så många hus. För egen del har vi nog tittat på fem hus sen i mars...

• Nattson

Lappis vad skönt att höra att allt gick bra!! Hoppas på att fortsättningen blir lika bra!

Nenne, trist med huset men som du säger hade ni verkligen velat ha det så hade ni tagit det i allafall. Vi köpte hus i feb i år och jag hade inte velat börja med några större saneringar eller renoveringar när man precis flyttat in. Det är så mycket med bara flytten och att börja känna sig hemma i ett nytt hus osv. Bara att fortsätta leta, ni hittar något bra tillslut ska du se!

Oms, skönt att det gick bra på tillväxt ul och att barnet mådde bra!

• nennesjuttioåtta

Jo, det var budgivning men här är det inte så bråttom... Vi vägrade skriva på före besiktning. Tur det...
    Nä, det slutade kännas bra utan bara jobbigt (dumt att känna så ett halvår innan man skulle flytta in). Vi får leta vidare. Det finns ju inte så många fina hus som mandessutom ska ha råd med här i trakterna (ja, alltiong är ju förstås relativt. Vi vill inte köpa ett hus för över 2 miljoner utan slänga saker på annat )

BrudSommar2006 skrev 2007-11-14 15:45:21 följande:
    Nej men tackade ni nej! Det trodde jag inte men då får ni fortsätta leta nu då. Det var ingen budgivning förstår jag eftersom ni inte skrivit på innan besiktning, det måste man ju göra här.Vi har ju sparat alla prospekt och räknade just ut att vi köpte exakt det 100:ade huset vi såg!
  • nennesjuttioåtta

100 hus?!?!?! Nja, men det var det 10 kanske? Bara 90 kvar då! Tjohooo!

• nennesjuttioåtta

hej med er så länge, nu ska jag på core! *spänner magen och hoppas på rutor eftersom det inte vill bli en bula fjort på annat än svål*

• Nattson

Lycka till med träningen Nenne, jag siter här och väntar på att festen ska dra igång. Jag ska hjälpa till att servera välkomst drink till gästerna, men blir inte långvarig för jag är sååå trött.

• sweetstreet

Å Lappis underbart att det gick så bra och att du inte ha så ont! Förtår att du är trött men det kommer bli sååååå bra!!! Och tänk om ett par dagar kommer du vara gravid!!!!
    Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhh!!!!!
    DÅ får du sedan ta det lugnt så det lilla ägget fäster ordentligt! Titta på måååååånga serier på TV och käka choklad!

För i december ska ju DU och JAG träffas och pimpla ALKOFRIIIIIIIITT!!!!!!!!!!!!!!
    Så jag håller alla mina tummar och tår som finns för dig!!!

och vad gäller mig själv....

...så jag testade med sticka idag...

...eftersom tanten inte kommit...

...och...

det...

...blev...

"Pregnant"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Känns heeeelt ofattbart!!!!!
    Särskilt som jag igårkväll var mer eller mindre säker på att hon var på gång för jag kände lite molande i magen samt att det kom lite blod under kvällen. Blev såååå ledsen och besviken. I morse hade det kommit lite blod till men under dagen har jag väntat på att det skule dra igång ordentligt. Det brukar ta en stund från de första tecknen men sedan brukar tanten komma med buller och bång. Men hon bullrade aldrig...
    Så till slut blev jag så trött på att gå runt ovetandes och vänta att jag tänkte...vad f-n! Jag får väl kissa på stickan då.

Och PANG!
    Jag hann inte vänta länge förrän det smällde upp ett "pregnant" i fönstret!!!
    Blev sååå glad men såååå förvånad också!

Sedan viste jag inte hur jag skulle berätta för maken. Han hade gått till jobbet såklart (Själv är jobbar jag hemifrån idag eftersom jag varit så mycket på jobbet på sista tiden, så min chef tyckte jag behövde ta en dag "off"). Så jag funderade på att ringa honom och be honom komma hem. Men sedan kom jag på den bra idén att ta ett foto med mobilen och skicka till honom. Av stickan alltså!
    Han blev såååååå glad!!!!!!
    I morse trodde ju både han och jag att tanten var på intågande. Och så några timmar senare får han veta detta!

Nu ska han snart komma hem en liten stund så vi kan kramas!!!! Shit! Jag känner mig helt överväldigad!!!

TAAAAAACK för alla tummar som hållts! Både inför denna gång och alla andra gånger!!!!!!!!!!!!
    Ni är UNDREBARA och FANTASTISKA tjejer! Och jag är såååå glad just nu att jag inte vet riktigt var jag ska ta vägen!

Men nu håller jag som sagt tummarna stenhårt för dig Lappis!!!!!!!!!Tänk om vi kunde följas åt!?!

• Lapinette

yyyyyyyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

Helt otroligt och vad glad jag blir! Sitter här (dubbelvikt) och skriker till maken som sitter ute i vardagsrummet och sätter ihop vår nya bokhylla. Vad glad jag blir, så otroligt glad!!!! Nu måste jag ta mig sjutton få det där lilla embryot att fastna! För vi måste ju gå med stora magar samtidigt. Vilken press du sätter på mig Sweetan .

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag