• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

Liten - det lät härligt med en promenad!! önaksr jag hade tid för det, får hoppas på fint väder till helgen, tror jag och dottern ska gå en sväng i stan då om inte annat!

• nennesjuttioåtta

mycket intressant! *noterar ivrigt* Man vet ju inte riktigt hur man känner sig men hoppas få upptäcka det snart.

Inte långt kvar nu, Omsan!! och vad bra att du fick det bekräftat att ditt beslut är rätt för dig!

• nennesjuttioåtta

Är Lappis iväg nu?

När skulle du på KUBet , september??

*svårt att skriva samtidigt som man håller tummarna*

• Piggelin1

God eftermiddag,
    ingen bebbe här ännu dock sov jag kasst inatt & har tagit det väldigt lugnt på fm idag... Har haft ont i både ryggslut & ljumskar & stoppade faktist i mig lite alvedon för några timmar sen. Undras om det är på G snart?

Som vanligt en hel massa att läsa ikapp - jösses vad mkt det är som är på G & händer just nu! Lappis & Sept, ni har mina tummar idag!! Sweet *vågar bara viska*, håller tummarna för dig, lite i smyg sådär

Vickan, vad spännande med intervju på G - håller på dig nästa vecka!!

Oms, vilken gymnast du verkar ha i magen! Som sagt, vem vet - du kanske spurtar förbi både Moppy & mig på upploppet

Muggles & MrsB, tack för vagn- respektive amningstips! Kanon med råd från er erfarna! Muggles, har abstinens efter dig, får nog ringa dig senare idag - minns att du var ganska uppbokad här i veckan. Vad gott att du blivit "vän" med amningen förresten. Håller med Oms, du låter verkligen trygg i din mammaroll nu!

MrsB, håller tummarna att den nya medicinen gör mirakel! Det förtjänar du verkligen!

Liten, lycka till med samtalet med chefen! Lova att rapportera sen!

Sweet, var rädd om dig - det är inte BRA att jobba så mkt som du gör nu! Hoppas verkligen att du snart är förbi "puckeln" & kan ta det lite lugnare, det går inte att köra i sånt här tempo alltför länge. Om inte annat så brukar kroppen säga ifrån & ge en rejäl förkylning eller dylikt. Men så långt hoppas jag inte att det ska gå nu!

Moppy, låter jobbigt med foglossningen - hoppas att du (& jag!) slipper vänta alltför länge till!
    Angående färdknäppar, så fick mannen & jag till det i helgen & vi fnissade lite åt det där med färdknäpp a´la "Tänk om vi satte igång det nu..." Men uppenbarligen är h*n inte redo ännu, så vi får ge oss på det på nytt Lite bökigt, javisst, men det funkade faktist helt OK & så får man fnissa lite åt otympligheten mellan varven

• nennesjuttioåtta

fast det känns som att jag skulle framkalla MF när jag blir gravid av att ha sex, för mina *rgasmer får det att svarta för ögonen ibland och orkar verkligen livmodern med alla sammadragningar som blir???

• Piggelin1

Vänner,
    angående det du skrev om de åtta annonserna för en ung kille i tidningen idag - jag hajade också till, & insåg minuten senare att detta var svågern till en av mina kompisar. Kompisen har ringt mig med jämna mellanrum det senaste halvåret i takt med att svågern bivit sämre (haft cancer i flera år) & i förra veckan ringde hon & berättade att han gick bort i början av förra veckan. Själv har jag bara träffat killen ett par ggr liksom hans fru (dvs min kompis syster) för flera år sen. Känns som om kompisen velat prata av sig med ngn som dels varit i liknande situation, dels ngn som är "helt utomstående" & utanför familjen. Känns skönt att jag förhoppningsvis kan/kunnat vara till lite nytta & förhoppningsvis agerat lite medmänniska. Men sanningen att säga så rann mina tårar som bara den nu på fm när jag insåg vem det var. Usch, det är verkligen såååå bedrövligt sorgligt med unga människor som går bort alldeles för tidigt.

• viktualia

Nenne - fniss fniss... jag tror verkligen INTE att du kommer framkalla något MF med hjälp av dina vulkanutbrott till orgasmer. Har aldrig hört talas om något sådant och är skeptisk till att naturen skapat oss med en sån "bugg" i systemet.

Så vulkanutbrotta dig du, om du lyckas bli på smällen... stackars kviga!

• nennesjuttioåtta

vickan
    aahahahah ja, det är sant. Men vilken dunderbugg det skulle vara! Just my bad luck!

• viktualia

Nenne - fast jag skulle vilja vara en fluga på väggen när du kommer till barnmorskan och säger" joo jag undrar en sak... kan man framkalla MF av orgasmer? mina är så vulkanutbrottsartade" *fnittrar länge*

och för att kasta sig från skratt till allvar:

Piggelin och Vänner - huga vad tungt! Man ska vara lycklig så länge man har hälsan i behåll... gäller bara att påminna sig om det!!!

• Piggelin1

Hahaha Nenne
    Häftigt med sådana vulkanutbrott
    En böna i magen mår nog bara finfint av såna riktiga utbrott!!

På tal om bönor, så jag att tänka på MrBean & August - jättelängesen hon var inne, undras hur det är med henne & bönan??

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag