• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

fru AM - det stämmer! Fast det där med inplantering beror ju på om vi får något embryo. I alla fall, har otroligt många tummar som hålls för oss. Känns superbra!

• Piggelin1

Lappis, tror att jag började läsa dem ngn gång ism brorsan, men numera kollar jag återigen betydligt mer sporadiskt. Dock har denna killen ett ovanligt efternamn & när blicken registrerade tre annonser med samma namn, så hajade jag till... Minns att det var flera annonser inne då för ett år sen också. Läskigt när det är unga människor.

• fru AM

Det är klart det blir embryon! Jättefina embryon! Du är ju en liten kanin. Hoppelihoppas!

• Lapinette

Tack AM men jag är lite nervös!

Piggelin - vet du varför han gick bort?

• start september

Piggelin,

du är inte ensam om att läsa dem. Började för några år sedan när jag förlorade min mamma. Nu gör jag det inte längre dagligen, men länge gjorde jag det. Det sägs att det mest är pensionärer som läser, rätt svar tror jag är att det är de som förlorat någon som läser.

Men det ger perspektiv, särskilt när man träffar på någon man känner till.

Jag får kalla kårar längs ryggen bara jag tänker på det.

• Piggelin1

Håller med dig Sept - det är nog precis så det är, när ngn närstående går bort, det är då man börjar kolla de annonserna.
    Men som sagt, nu gör jag det inte alls lika mkt & att jag såg den där annonsen för ett år sen var nog rena slumpen den gången.

Lappis, vet tyärr inte vad han dog av, men minns att det stod ngt om "Hjärnfonden" - man hör ju talas om folk som dör knall & fall för att ett blodkärl brister.

Jaja, nog om detta. Har precis suttit & uppdaterat min fil med "NewYork-tips" med kompletteringar från i somras - en kollega till mannen är på väg dit & jag lovade att skicka över filen jag hade. Fick en massa sköna minnen tillbaka när jag skrev om NYC
    Inte minst, träffen med Sweet & hennes man

Nu ska jag stoppa i mig en macka & sen är det hög tid att åka till Magplasket! Ha en skön kväll, tjejer!

• Mrs  B

Piggelin
    1. Jag hade alltid ett lakan först i vagnen, sen en åkpåse och sen sonen i overall, mössa, vantar och tossar. Han är född i december och det året hade vi mycket snö och kyla här men det räckte det han hade på sig.
    2. Jag hade vanliga amningsinlägg från apoteket för läckage och sen hade jag även amningsinlägg för att inte få mjölkstockning (värmande och finns på apoteket). Superbra!!!!!

• Mrs  B

Läser alltid familjesidorna och ALLT inklusive dödsannonser. Har gjort det så länge jag kan minnas.

Besöket hos BM idag gick bra fast jag hade sonen med (mutade honom med leksakstidningar idag) och innan vi gick in till min BM lekte vi doktor/patient till de andra besökandes roande blickar och skratt.

Hade gått ner i vikt denna gången också och det gillades inte av BM men när jag berättade vad jag gått igenom så var det lite med okej i alla fall. De andra värdena var bra. Magen växer och lillkillen mår bra, men jag mår tyvärr inget vidare.
    Fick tips om en ny medicin från apoteket som läkare och BM rekomenderar så jag åkte till apoteket direkt och handlade kapslarna, så vi får se hur det går. Får bara ta 1 kapsel per dygn. Hjälper inte detta finns det inget annat att göra än att stå ut.

BM rekomenderade även vila, men det är ju inte så lätt när man jobbar med småbarn, har småbarn hemma och en man som aldrig är hemma.
    Får kanske diskutera med chefen om hur vi ska göra i december. Har ju bara kontrakt till den 30 nov så det i dec är extra för mig och en stor hjälp för den andra personalen så de slipper ta itu med sina personalproblem.

Ja, ja vi får se hur det blir först med denna medicinen.

Annars har det varit en bra dag idag och sonen har varit på toppen humör. Efter BM åkte vi till mina föräldrars hus för sonen längtade efter mormor, men klockan var bara tolv och mormor kom inte hem förrän kvart i två. Men tills dess tittade vi på tv och lekte med smålego. Sen kom mormor hem och lyckan var total.

• BrudSommar2006

Pirr, vi har en gammal Brio duo med separat ligg- och sittdel, skriver mer om vagnar i morgon när Iris är på bättre humör!

Kommer att titta in här med jämna mellanrum i morgon och se hur det gått med KUB och äggplock!!!!!

Page, jag ville bara säga att jag har abstinens från din blogg redan! Vet att du återkommer när du vill och orkar men ville bara säga det ändå.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag