• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Moppy, det låter som om våra dgr är ganska lika
    Småfixar hemma, röjer i ngn låda, tvättar lite "större grejor", (sådant som inte blir av så ofta), tar mig en kopp kaffe, läser lite tidning & bok, fixar lite småärenden på stan & fikar/lunchar med ngn kompis. Mailar en del liksom att tfn'en ringt en del. Min svåger nere i Frankfurt är "hemmaman", så vi passade på att tjöta en lång stund via Skype häromdagen. Mysigt!
    Igår hade min lillebror däckat hemma i sjuksängen, men var uttråkad, så då tjötade vi säkert en halvtimme via Skype vi med. Skype är verkligen världens bästa uppfinning när man har syskon/vänner utomlands

Så helt stilla är svårt att vara, då skulle jag bli grymmeuttråkad direkt. Men jag resonerar som så att småpysslar man i lite lagom tempo, träffar folk man trivs med, glider runt lite på stan etc - då gör man ju saker som man verkligen mår bra av - då mår bebisen också bra!

Smart-Moppy förresten, som frågat i barnbutiken om detta med lakan i vagnen! Så långt hade jag inte hunnit tänka! Alzheimer light även på mig...! Snäckor på brösten förresten, lät spännande Du får hålla mig underrättad, ifall det är ngt som du nappar på så småningom!

• Piggelin1

Liten - krya på dig & gå hem med dig från jobbet! Inte ska du behöva sitta där med täppt näsa & lida! Basta

• Liten med Mindre

September - min flex är redan på lite minus. Men det låtsas jag inte om. Däremot ska jag försöka stanna 90 minuter till, så det blir nästan full dag. Är ju så där måttligt effektiv...

• Nattson

Vännerfan, jag kan ju också säga att de är till för migränen, det kan nog funka ett tag.

September, ok då vet jag ang färgerna. Kom just på att man kanske kan sy ett litet fodral till dem som är svart. Ska se vad jag kan åstakomma ikväll

Ikväll ska jag titta efter bandet i allafall...

• Nattson

Ang snäckor till brösten så har en kompis testat det och det hjälpte henne att amma lite till! Hon hade problem med sår osv men snäckorna funkade bra!

• BrudSommar2006

Jag köpte både amningsinlägg och bröstvärmare i förberedande syfte men har inte behövt använda dem en enda gång.

Har precis inhandlat åkpåse nu när vi blev tvugna att byta till sittvagn, så mysigt! Fast jag fattar inte vad tung vagnen har blivit att dra! Rena pansarvagnen, märkligt för själva sittdelen väger inte mer än liggdelen gjorde och chassit är ju detsamma men det är som att den lägre tyngdpunkten på sittdelen har gjort att vagnen gräver ner sig i backen mer. Hur ska det gå med snön tro. Vad det gäller bebisar som ligger ner så spelar det väl ingen roll om man har täcke eller åkpåse men en del kanske vill ha en liten kudde och slippa ligga platt?

Liten, är du förkyld fortfarande eller är det gravidnästäppa nu tro? Jag vidhåller att man inte behöver vara orolig för att använda nässpray för mycket, har inte stött på någon som blivit beroende efteråt.

• Liten med Mindre

BS, märkligt med vagnen som blev svårkörd.

Det är förkylningen fortfarande - mina föräldrar har samma snuva. Segt vitt som vägrar släppa. Får hög puls och blir andfådd bara av att sitta still.

Vill faktiskt inte använda nässprej mer än till nätterna - vet att jag förmodligen skulle varit piggare med den dagtid. Ska kolla med apoteket vad de tror om Sinova - ibland har det funkat för mig - och löser upp att det sega. Nässprej tycker jag torkar ut hela näsan så att inget kommer ur den (det är väl därför det kommer dagtid?).

• pirr!

BS- vad har ni för vagn?
    Vi var och tittade för första gången i lördags men blev så överrumplade när vi kom in (kändes som att vi gjorde något förbjudet.. trots att jag är i v 21!) så vi varken pratade med någon säljare eller "kände på" vagnarna..

Tar tacksamt emot tips från alla vagnerfarna eller vagnkunniga!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag