• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Cicci - skickar en lång varm kram till dig! Jag tycker att du tagit tag i problemen på ett alldeles utmärkt sätt. Det krävs mod och styrka för att orka med det, men jag är säker på att du besitter de egenskaperna i tillräcklig mängd. Jag hoppas verkligen att din man förstår allvaret den här gången, och att han tar sitt ansvar. Att gå på familjerådgivning låter som en bra start på ert "nya" liv, för det är annars lätt att hamna i de gamla hjulspåren igen. Stort lycka till i hela processen! Kram!

• Nattson

Nu har jag berättat för kollegan! Hon blev jätteglad och har lovat att inte berättat för någon annan tills jag vill. Jag vet att jag kan lite på henne och det känns bra!

September, får jag fråga om du börjat med mammabyxor?

• start september

Nattson,

faktiskt inte vilket jag inte trodde för ett par veckor sen.

I vecka 9 var jag desperat när jag bara kunde knäppa ett par jobbbyxor. Jag hittade dock inga bra mammabyxor, men däremot ett bra "band" man kan ha över sina vanliga byxor så att det inte gör något att det inte går att knäppa. Det finns på Lindex, och PoP vet jag, jag köpte (dock lite dyrare) via nätet (busigt punkt se, hoppas jag inte blir fälld för reklam ).

Så nu kämpar jag på med detta band vilket gör att jag kan ha alla jobbkläder om jag har en lite vidare tröja. Magen känns mindre svullen nu igen, jag tror det kan bero på att jag slutade med extra hormoner. Jag hade ju en stor vattencysta i magen i vecka 10 som tog plats, med lite tur har den krympt nu. Eller så är något fel, men det vill jag inte tro. Imorgon får jag veta mer.

Så budskapet är att köpa ett band ganska tidigt.

• Oms

start september skrev 2007-11-13 11:05:55 följande:

Nattson,faktiskt inte vilket jag inte trodde för ett par veckor sen. I vecka 9 var jag desperat när jag bara kunde knäppa ett par jobbbyxor. Jag hittade dock inga bra mammabyxor, men däremot ett bra "band" man kan ha över sina vanliga byxor så att det inte gör något att det inte går att knäppa. Det finns på Lindex, och PoP vet jag, ..... Så budskapet är att köpa ett band ganska tidigt.
    ett mkt bra tips - önskar jag hade fått samma när jag var där! sen är det där bandet bra att ha under hela grav, idag har jag mitt på mig som ett extra stöd samt skydd för magen i ovädret (har inga jackor som jag kan knäppa längre)
  • Liten med Mindre

Jag har en sån ofantlig tur som har en hamster till mor. Går och myser i min goa (men inuti slitna) jacka/kappa med gott om plats för magen.

Tänk om hon inte sparat på allt som jag vill slänga... Har faktiskt en av hennes jackor hemma också - men det är sliten och ful även på utsidan, så den får komma fram när skräpkläder behövs, eller om det skulle ösregna någon dag.

De kanske inte är så varma - men stora nog att få in kläder OCH mage under. Än så länge...

Nattson - mina mammabyxor (de mindre modellerna) åkte på i v 13/14 någonting. Vanliga byxor hade nog gått ett tag till - men detta var skönare. Fast nu har jag ju varit tvungen att köpa nya modeller som tillåter en ännu större mage. Tror att min mage sitter långt ner, och därför blev alla byxor med mudd gräsligt obekväma.

• Nattson

Tack för tipset September och Oms! Då ska jag handla bandet så snart jag kan. Just nu sitter jag med uppknäppta byxor på rummet och en pullover som är ganska stor så ingen ser. Men det känns ju inte så säkert.

• Nattson

Liten, ah v13/14 alltså. Det blir nog de första veckorna i januari. Då kanske man ätit lite extra under julen också så det är läge att köpa nya byxor.

• Liten med Mindre

Nattson - gummisnodd i knapphålet räcker långt också. Så länge tröjan/skjortan täcker byxlinningen förstås.

• Nattson

Skrattar, liten japp gummisnodd har jag nu och det måste jag även ha på mina jeans, annars går det inte.

• Moppy1

Heeej girls,
    Stor, stor kram till Page och Cicci. Tror allt sagts av de andra, som bör sägas. Men ni verkar vara två starka tjejer, så ni kommer fixa detta.
    Angående din förlossningsupplevelse Cicci, har faktiskt tänkt tanken de gånger min man varit ute med vänner och druckit den senaste tiden. Även om han bara druckit vin eller öl i måttlig mängd, så hade det inte varit så kul om han stank alkohol när vi skulle in för att föda. Så jag förstår hur det kändes, man är ju aldrig så osäker och utlämnad som när man ska föda sitt första barn!

September - mmm sylt. Jag säger som Liten, pannkakor har varit min grej under graviditeten. Har hört många som varit gravida och haft dille på detta, så det kanske är ngt i det man behöver (hmm inte så mkt näringsämnen dock, men....). Lycka till på KUBen imorgon förresten!

Lappis - innan jag glömmer, lycka till på CvL imorgon. Låter superspännande, håller alla tummar i världen.

Jaha, vad ska jag som mammaledig, utan barn, göra idag? Kanske sortera lite i ngt skåp eller baka lussekatter? Hoppas den lille kommer snart, det är trist att gå och vänta! Undrar var Piggan är idag? Kanske det är på G??

Själv har jag börjat få lite mensvärk och typ som stick där nere i livmodertappen. Vet inte vad det betyder, kanske ngt är på G att mjukas upp (hoppas, hoppas). Ngn som känner igen sig?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag