• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

Liten - det var en traditionell luciakonsert (kan ha varit en advetnskonsert helgen innan oxå - ska låta det vara osagt) men de sjöng "de nya versionerna" på lusse lelle, staffan var en stalledräng etc men låtarna kände man igen (jag är ju uppväxt m de gamla versionerna jag )

gå in på svenska kyrkan och sen på sthlm stift o de olika kyrkornas hemsidor och under program så ser du vad de erbjuder.

jag vet inte vad oscars kyrkan erbjduer i år men kyrkans akustik gör att allt blir bra där inne (Dottern brukar ha skolavslutnignar där och även när de har sjungit från småklasseran tills nu har det låtit bra)

• Oms

Liten - här har du en länk till ticnet där man kan köpa biljetter till olika lucia-advents-julkonserter här i sthlm bla

synd att jag ska ha barn då för det fanns en del som jag skulle vilja gå på...

www.ticnet.se/html/browse.htmI&start=30&type=artist&cat=75&siteCat=1

• Lapinette

Oj, vad ni var aktiva här inne igår kväll medan jag låg i soffan med en pläd över mig och maken bredvid mig och tittade på CSI.

Kramar till både Cissi och Page!!!

En hälsning till Sweet som verkar vara tillbaka eller var det bara tillfälligt?

Tinga ha det så skönt i Rom (inte ett dugg avis...själv ska jag till Uppsala! ) och med BIM!

Jag har MASSOR att göra och kommer inte vara på jobbet resten av veckan (tar dock datorn med mig hem så NI slipper mig inte)så jag hinner inte skriva mycket här inne idag.

• Tinga

Vänner - nej, maten är en stor anledning att åka till Rom, så den ska vi verkligen se till att njuta av! Tack för tipsen i övrigt också!

Lappis - frågan är om du egentligen skulle vilja byta ut Uppsala mot Rom den här gången? Jag är säker på att den här turen till Uppsala kommer att bli ditt livs resa!

• viktualia

Vänner - det är låååååååångt från dig till Page... runt 35 mil närmare bestämt...(tror nog inte jag outade nån med den avståndsangivelsen...)

• start september

Omsan,

låter skönt att du fattat ett beslut. Vågar jag fråga vad som fick dig att tro att en vaginal förlossning inte skulle bli bra? Var det svårt med dottern?

• Vännerfan

OK, då har jag missuppfattat. Hur långt från Göteborg då? (frågande gubbe, ingen har hjälpt mig berätta hur man gör den)

• Nattson

Tinga och vicktory - härligt med resor !

Själv mår jag illa som bara den, höll på att spy på centralen men klarade mig. Funderar på att ha med mig påsar i väskan så att jag kan ha dem nära till hands om det skulle hända något. Min kollega som jag delar rum med vet inget än och jag funderar på om jag inte måste säga något nu. Egentligen vill jag vänta till efter jag varit hos BM första gången den 6dec då är jag i allafall i v8. Kanske får införskaffa de där armbanden...

• start september

Victory och Tinga - håller såklart tummarna för er båda,
    men vill också önska riktigt underbara resor till er. Thailand är fantastiskt, en öluff hade smällt riktigt högt just nu och Rom står på min lista över ställen jag vill till.

November är en perfekt resemånad, idag visar sig i alla fall Stockholm från sin fula vädersida verkligen (typ en plusgrad, några centimeter snö inatt som nu smälter samt fortsatt ymnigt snöande som hamnar innanför kragen).

• Vännerfan

Nattson,
    Om du köper armbanden sätt då på de innan du börjar må illa, förslagsvis medan du fortfarande ligger i sängen. Har man redan börjat må illa hjälper de knappt alls.
    *säger jag, som hade mina på mig många timmar varje dag från v6 till kanske v13*

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag