• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

September - som väl är blåser det inte så mycket idag, så nederbörden föll iallafall lodrätt och inte horisontellt!

• Telemarkgrrl

Några centimeter snö i Stockholm?! Inte nog med att jag bor i fel ände av landet, jag bor tydligen i fel ände av stan också för hos mig snöar det visserligen men det lägger sig inte på marken. Det är bara för att jag älskar snö mest av alla. Sad

Lycka till med BIM och ha fantastiskt trevliga resor, Tinga och Victory!! Jag skulle behöva ha flera tummar så att dom räcker både till er och till Page!

• Tinga

Telis - jag överlämnar med varm hand "min-din" tumme till Page, eftersom jag inte alls tror på något lyckat resultat den här gången. Page är säkert i större behov av den än jag.

• Mrs  B

Godmorgon!

Mådde skit hela kvällen igår men vid halv elva släppte det och sen fick jag sova nästan till halv sju i morse då sonen vaknade och maken gick upp. SKÖNT!!!!!!!

Om en timme är det dags för BM och jag hoppas verkligen att hon kan ge mig något dundermedel så man kan stå ut och jobba det sista tiden och att man får sova lite bättre på nätterna.

Här snöar det just nu och i morse var det vitt på marken....
    Även igår var en fantastisk fin dag med sol och kyla. Mmmmm

• start september

Telis,

sydöst om stan krävdes faktiskt lite skottning vid sjutiden kan jag meddela. En kollega som bor nära provade att köra med sommardäck och kom inte ut fläcken... Tur var väl det.

Tinga - minns absolut den horisontella riktingen, särskilt i kombination med cykling...

• Lapinette

Det blir att ta tåget imorgon till Uppsala! Vågar inte chansa och hamna vid sidan om vägen.

• start september

Tack tjejer för att ni finns - nu är jag på mycket bättre humör än när jag kom hit!

Morgonen startade nämligen med att jag skulle tvärs genom stan på fastande mage för att lämna prover och när jag kommer dit knäcker sköterskan "men, de här proverna ska tas först om två veckor". Jaja, vi får se om jag behöver göra om dem. Tre sorters kollektivresmedel i detta snöblask i rusningtid hungrig helt i onödan var mer än jag hade lust med nämligen.

Det finns små och stora problem här i världen som vi alla vet, detta var ett mindre men ändock dumt för humöret.

• Oms

start september skrev 2007-11-13 09:21:02 följande:

Omsan,låter skönt att du fattat ett beslut. Vågar jag fråga vad som fick dig att tro att en vaginal förlossning inte skulle bli bra? Var det svårt med dottern?
    Det finns många anlednignar, tror att jag skrev om de här inne ngn gång. Dels var dotterns förlossning inte rolig alls (23 timmar m regelbundna värkar - 27 timmar totalt) och den delen som tog lång tid var öppningsskedet i de första 3 cm (det tog ca 15 timmar att öppna mellan 2-3 cm... helt galet att man i öht fortsatte) och det gjorde så ont, värkar i ett, ingen smärtlindring (tål inte lustgas) och inget hände...

sen var dotterns hjärtljud låga och hon hade navelsträngen i kors runt kroppen och 2 varv runt halsen och kom ut rätt så blå, under förlossningen funderade man flera gånger på att snitta mig (enl journaler) men Bm var av den gamla skolan o tyckte att vi försöker en stund till...

att föda gjorde inte så ont, hade bra effekt av min EDA då men sen... shit vad ont det gjorde! jag syddes och dessutom fel så efter en vecka ficka jag sys om igen - utan bedövning...AJ! hade ont i en månad efteråt...

Den erfarenheten har fått mig att misstro förlossningsvården lite (m all rätt säger de BM jag träffat idag)- Det i kombination m att jag idag har svårbehandlad Astma gör att man vill att jag snittas på en gång. Alternativet var att föda enl dublinmetoden men då jag öppnade mig så sakta förra gången så trodde aurora BM att jag skulle göra det nu med (tydligen ärftligt - man saknar ngt ämne som gör att kroppen inte svarar på värkarna som de ska) och då väntar man inga 15 timmar utan max 2 timmar innan man snittar, och det i kombiantion m min astma gör att de tror att oavsett så kommer det att sluta m snitt - så valet var om jag först skulle gå igenom ett värkarbete och sen snitt eller snittas på en gång... inte helt lätt val ska jag säga, man vill ju ngnstans ha snitt som sista utväg men oddsen för en positiv vaginal förlossnign var alldeles för låg för att jag ska känna mig nöjda m dem - jag har ju ändå prövat det en gång!

sen finns det fler orsaker, jag har hela tiden haft mkt fostervatten och en hyperrörlig bebis så nu i fredags så sa min BM att hon inte vet hur bebis ligger samt att jag har nog mkt fostervatten ff då livmodern känns helt utspänd och det är svårt att mäta. m anledning av det ska jag göra tillväxt UL som imorgon. ligger barnet i säte alt att det är mkt fostervatten och navelsträngen e lång ja då bestämmer de att jag ska snittas iaf då det annars e fara för att barnet trasslar in sig i navelsträngen och får syrebrist.

så orsakerna är flera som du ser...
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag