• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

Jag har ju bestämt mig för Kejsarsnitt. imorgon ska jag meddela auroraBM det när hon ringer mig för mitt beslut.

känns skönt att ha bestämt sig faktiskt. Det var inte lätt jag vill ju helst ha en bra vaginal förlossning men m tanke på att den chansen är sååå liten så känns beslutet om att välja KS direkt som en befrielse - även om det känns fel att välja dag som bebis ska födas på...

på onsdag ska jag göra tillväxtultraljud - det för att man inte vet hur bebis ligger samt att man tror att jag ff har mkt fostervatten och då måste man kolla att det inte påverkar bebisen ngt - ska bli kul att se den lille igen! även o det bara lir 2-3 v tills jag ser h*n på riktigt!

• Victory

God morgon!

Nu närmar sig BIM för mig, borde bli på lördag. Men jag har VERKLIGEN inga förhoppningar, är HELT inställd på BOM. Hoppas mest att tanten kommer så snabbt som möjligt så hon hinner försvinna tills vi reser iväg på tisdagkväll.

Hoppas att ni alla har det bra! Jag kommer inte att hinna titta in här så mycket den här veckan heller för nu ska allt göras klart på jobbet och hemma inför resan.

Kram och ha det!

• Tinga

God morgon!

Ännu en som närmar sig BIM, helt utan förhoppningar. Magen känns _exakt_ som den brukar göra inför mens, och även om jag vet att någon känt precis likadant som vanligt inför mens trots graviditet tror jag inte att det gäller mig den här gången. Vill någon hoppas är det fritt fram , men själv tror jag inte ett dugg på den här omgången, trots Pergo.

Imorgon åker maken och jag iallafall iväg på en långweekend till Rom, och det ska bli jättehärligt. Jag tycker att det är så trist och grått här hemma nu, så det ska bli skönt med ett litet avbrott. På söndag kväll är vi hemma igen. Ganska skönt att resa bort nu inför BIM också, så funderar jag förhoppningsvis mindre på det. BIM bör vara tisdag-onsdag i nästa vecka.

• Tinga

Victory - hoppas att ni får en riktigt skön och härlig resa till Thailand!

• Vännerfan

Oj, vilken tung kväll det var igår på BT. Tänker förstås närmast på Page och på Cicci. KRAM Page! Jag missade också när du berättade om detta förra gången, det känns som att de få gånger detta senaste dryga året som jag inte läst ikapp har jag missat massor av info. Jag undrar också VAR festen är!? Vickan kanske kan hjälpa till med att svara hur nära mina hemtrakter det är- du vet ju mina via FB och har ju också koll på var Page är.

Cicci,
    Tycker som Sweet att det var SUPERSTRONGT av dig att ringa hans mamma. Imponerande. Hade jag ALDRIG vågat!! Jag känner till ett allvarligt fall där killens föräldrar är i total förnekelse trots att sonen deras varit inlagd flera gånger, fått hjärnblödning, skilt sig, tappat kontakten med barnen etc. De kommer alltid med fina förklaringar till allt fast alla andra förstått för läääääänge sen. Nu ligger han inne igen och hade bara 10 % chans att överleva när han kom in. NU först tror jag att de fattar. Men det är inte säkert ens nu... Så det var bra gjort av dig att få hans mamma att agera lite!
    Gällande maten till Victor kan du ju testa att fylla ut med mkt ersättning (om du nu har lite mjölk själv just nu). För den smaken är han ju också bekant med. Ett skott från höften kan ju vara att göra egen puré. Konsistensen blir ju lite annorlunda då.

MrsB, Mugglan och Oms,
    TACK för svar i vad som i sammanhanget känns som ett yttepytelitet "problem". Men fler hamnar väl där jag är också, så det är väl bra att kunskapsbanken fylls på... Natten som gick gick betydligt bättre. Vaknade 1.20 och gick med på att bli buffad. Sov igen 20 min senare. Vaknade 5.20 och hade nog kunnat bli buffad då med, men våra tre riktiga försök misslyckades. Jag tänkte att han nog var för pigg, men när jag väl tog upp honom när det var "morgon" insåg jag att han fortfarande var trött och att det nog hade gått. Han börjar nog känna av att han tappat lite sömntid senaste dagarna. Han hinner ju inte sova igen all förlorad sömn på dagen. Men nu har jag gott hopp om att detta kommer gå riktigt bra!

• Vännerfan

Med fylla ut (till Cicci) menade jag alltså att blanda ut purén)

Tinga,
    Härligt med Rom! Min favorit-stad!!

Victory,
    Och du åker till mitt favoritland! Underbart!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Tinga o Victory - trevlig resa! Hoppas att ni får det kanonmysigt på respektive håll! En liten resa skulle inte sitta fel här heller...

Oms, skönt att ha fattat beslutet om kejsarsnitt. Då är det ju rätt säkert att räkna dagarna för din del. Angående konserter - den i Jacobskyrkan, var det luciatåg eller vanlig julkonsert du var på? Jag var där på julkonsert för några år sen, men den var tyvärr av den mer mysko sorten.

Page o Cicci - massor med kramar. Hoppas att era respektive "problem" kan reda ut sig på bästa sätt.

Och om någon kan tänka sig att skjutsa så åker jag gärna på fest i Pages håla. Vill inte köra bil längre med den stora magen. Igår hade Mindre lagt sig med huvudet ner - får hoppas att det håller sig så. Men nu har jag små fötter eller händer (?) som krafsar mig i höger sida rätt ofta. Lustig känsla, som efter lite ihärdighet från Mindres sida kan bli irriterande.

Sitter på jobbet idag och funderar på vad jag ska hitta på. Hjärnan har ännu inte lyckats komma igång, även om kroppen tog sig hit fysiskt. Nåja, det trillar nog snart in något lättarbetat att börja med. 23 arbetsdagar kvar - but who's counting...

• Tinga

Vänner & Liten - tack så mycket! Det känns verkligen som att november är en bra tid på året att åka bort. Är väldigt stolt över att jag de två senaste dagarna dessutom sökt två olika jobb, båda externt. Får väl se hur det går, men har man sökt finns det iallafall en chans.

Förresten Vänner - har du något tips på vad vi absolut inte får missa i Rom, utöver de givna grejerna som Vatikanen, Colosseum, Spanska Trappan osv? Sorry att jag blev OT nu, men jag tar alltid chansen att få specialtips när det gäller resor.

• Vännerfan

Tinga,
    På Colosseum får ni inte missa att ta en guidad tur. Det stället var det som jag har starkast minnen från. Froum Romanum däremot var inte mycket att ha, men så var det säkert minst 35 grader den dagen vi var där...
    Sen får du inte missa den goda maten, det goda vinet och den goda glassen, men det finns det nog ingen risk för...

Oj, vad jag är hungrig känner jag nu. Dags att äta frukost!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag