Liten med Mindre skrev 2007-11-12 14:46:03 följande:
När vi ändå är ute i god tid - stockholmare - kan någon av er rekommendera någon Lucia-konsert ni varit på? Jag vill ha det "klassiska" stuket, och inte en massa modern konstig musik. Funderar på Storkyrkan eller Adolf Fredriks kyrka den 13 dec. (Globen är inte min grej.) Andra förslag emottages tacksamt. I år när jag är ledig ska jag Lucia-fira ordentligt!
hej tjejer, har tokmkt på jobbet så jag hinner inte ens läsa ikapp här utan skummade bara sista sidan men ang luciakonsert är jag en missbrukare - äääälskar luciakonserter (gillar ju kyrkan i öht)
Globen är nte bra tycker jag, har varit där 3 ggr nu ( senast förra året) och tyvärr, det blir sämre och mer o mer teater över det hela, känns inte alsl mäkitig längre -tyvärr.
Oscarskyrkan har haft en fantastisk luciakonsert varje år men i år har den kören inte förnyat sitt samarbete m oscars församling så jag vet inte hur det blri där - synd för den konserten var outstanding då Oscars kyrakn har en otrolig akustik och kören står i hela kyrkan på 2 våningar och sjunger.
sen har vi sofia vocalensemblé de är otroligtt duktiga de med och turenerar runt i världen. de håller till i sofiakyrka och förra året var de även i seglora kyrka på skansen under 1:a advent - Tips - kolla på skansens program om vilka ssm kommer och sjunger advents och lucia konserter i år.
Jacobs kyrka i kungsträdgården brukar ha en fin konsert oxå, var där förrförra året och det var underbart vackert!
har varit på många fler men det här är dem som står ut...
nu ska jag jobba vidare i några timmar till...