• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • _koko_

Lappis - jag tror att vi skulle vara där vid 9-tiden också, och vi kom inte därifrån förrän efter lunch! Jag somnade efter äggplocket och sov gott i 1½ timme tror jag... Man blir ju rätt groggy av drogerna man får... Inte så kul för sambon att bara sitta och vänta, men vad skulle han göra.
    Vi hade ju rätt mycket hjärnspöken då också eftersom vi bara fick ut 2 ägg, så vi hade en del att fundera på. Usch vad nervösa vi var tills vi hade fått besked om befruktning...

• Lapinette

kokisen - hur mådde du dagarna efter ÄP och återföringen? Har hört tjejer som har haft superont 4-5 dagar efteråt. Fast den tjejen fick ut 22 ägg vilket kanske gör det hela lite jobbigare.

Jag skulle ta min spray!

• Lapinette

Min make ska tillbaka till jobbet så han lär nog inte vilja att jag sover 1 1/2 timma. Ska kanske säga åt honom att ta sin dator med sig så han kan jobba om jag snussar.

• _koko_

Lappis - Jag hade ont och var mör samma dag, dagen efter var det mest psykiskt jobbigt. Får man ut så många ägg är man antagligen lite överstimulerad också, och då kan man ha superont! Så det är i princip omöjligt att säga hur du kommer att må...

Efter återföringen var det inga problem, den är ju som en vanlig gynundersökning bara. Kommer ni långtidsodla nånting om ni får många befruktade ägg?

• FruCicci

hej alla gullisar!

har varit på bröllop i helgen, det var svin kul till min make blev så packad att vi fick åka hem (jä-la gubbe)... jag är såååååååååå besviken så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hur fan kan han bara bli så full????? Sen gick han o påpekade att jag drack lite grann, idiot, jag har inte drucikit på 1 år i stort sett och sen har jag längtat efter detta bröllop, så är det jag som får åka hem på grund av honom!!!!!!!!!!! Fy fan... var bara tvungen att få skriva av mig....

I går var det ett år sedan jag plussade!

Liten, vi har haft sovpåse, det är bra när de är nyfödda, men sen tyckte inte jag om det... men man kan klippa av den så det blir en t-shirt. Jag gillade mest pyjamasar med fötter, men nu har de inte så många när man kommer upp i storlekar, mest mellan 44-62, kanske 68 det finns. Viktigt att de inte är kalla om fötterna dock, så om man kör utan fötter i början, så ska man ha strumpor på dem fick vi höra...

Har inte heller hunnit läsa i kapp, men jag ska göra det och försöka kommentera....
    Victor sover fortfarande inte på nätterna, han vaknar varannan timme och ska ha mat och så¨äter han i 100 år, somnar om och vaknar igen, jag är helt slut. Jag klaga väldigt sällan, måste jag säga, men nu är jag ett vrak och har gått ner massa i vikt! (var inte så stor innan så det var inte direkt att ta av).
    Tror jag börjar få mindre mat nu.... synd bara att han inte gillar annat än banan, har testat avokado och allt annat som potatis osv, men han vill inte ha... hur gör man?

BS förrästen: Vet du om barnen i Stockholm får ett vaccin mot pneumokocker gratis, du har ju koll på så mycket!!!

Lappis, blir varm när jag läser om dig och vad som kommer att hända i veckan, jag håller alla tummar jag kan!

Nu har jag en missnöjd bebis här..... phuuuuuu han är väl trött. han har ju inte sovit så mycket i natt....

• Piggelin1

God förmiddag!

Jösses, nu såg jag också meddelandet som Vänner skrev om. Krafttag mot otillåten blablabla.... Inga kontaktuppgifter får ges etc...

Jaja, den som lever får se

Igår var det en vecka kvar till mitt BF - undras hur länge till det kommer att dröja... Fixade en hel del praktiska grejor i förra veckan "för säkerhets skull", så denna veckan ser ut at bli ganska lugn. Vem vet, om jag skriver om två veckor att jag klistrar in foton - då vet ni att det gått låååångt på min rastlöshetsskala Skulle gärna baka lite, men vår frys är redan ganska full, så det kan inte bli några excesser iaf! Åh, vad gott det hade varit att ha en "hel" frys i köket

Liten, ditt saffransbullerecept m vit choklad är koiperat

Lappis - håller tummarna så att de blir blå de närmaste dagarna! Som flera andra skrivit redan, inte konstigt om du drömmer konstigt med tanke på hur mkt som lär snurra i skallen just nu! Kram på dig!

Telis, kram till dig med, även om det värsta ontet ism ÄL lagt sig nu. Är verkligen inte avundsjuk på dig som drabbas av så hemskans ont TVÅ ggr i månaden. Orättvist, helt klart!

Förresten, det där receptet du skickade till Muggles, du får gärna VB:a det till mig med!

Vänner - håller med dig helt om Blood Diamond. Bra, men fruktansvärt otäck mellan varven (var tvungen att hitta på diverse ärenden ut till köket flera ggr...). Håller med om att Leonardo diCaprio var bra i sin roll - annorlunda att se honom i en sådan roll, men klart bra!

...och jag tillhör också skaran som har boken "Tillsammans är man mindre ensam" i högen "böcker att läsa"

Tinga & Lappis förresten, tack för lyckönskningarna i förra veckan inför det som komma skall! Det värmer med omtanken!

• Lapinette

koko - vet inte alls vad vi kommer att göra eller inte göra?! Har ju inte haft någon kontakt med CvL utan jag tror nog att detta kommer att diskuteras på onsdag och beroende på hur det då går för oss.

• viktualia

Piggelin och Vänner - jag läste igenom www.brollopstorget.se/Information/reklampolicy.php och som jag tolkar den handlar det om att man absolut INTE får länka till företag man själv har nån relation till, att däremot skicka en länk när nån frågat efter tex halsband är ok så länge man inte själv är del i det företaget.

Alltså borde de tips som florerar i den här tråden vara rätt ok!

• Piggelin1

Såg att ni redan pratade nyårsmenyer/-planer! Jösses, vad tidigt ute ni är! Som det känns nu är nyår ngt som vi typ kommer att bestämma 1 vecka innan (max), beroende på vad Piggelin Junior kommer att ha för vanor/personlighet. Räknar i vilket fall som helst med en väldigt lugn jul då vi mestadels är här hemma & tar det som det kommer

Såg att ni pratade glögg också, själv handlade jag inte mindre än två olika sorters glögg i veckan som gick, dels Blossas gröna (den som man kan köpa på ICA), dels "Dufvenkrooks Hjortronglögg" (oxå alkoholsvag). Det fanns en vaniljglögg med, men tänkte att jag börjar med dessa först  Tycker faktist att den svaga glöggen är nästan lika bra som den starkare ? smaken är ju densamma till skillnad från alkoholfria viner tex?!

Hoppla, där blev det en paus ? telefonen ringde ett par ggr & nu ska jag ta vagnen t stan & luncha med MissX.
    Jag hoppar förmodligen in en sväng igen senare idag! Ha det gott så länge 

• start september

Mmm vad jag blev sugen på glögg! Maken shoppade lite lättglögg igår, det kommer nog att bli glöggpremiär inom kort. Jag ska nog också testa Litens bullar med vit choklad.

Denna dag var det helt omöjligt att koncentrera sig även fast jag har massor att göra. Tankarna bara snurrar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag