• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Lappis: tack! Det receptet jag hade var det vetemjöl i också (var nog ingen fondant - inte för att jag är säker på det uttrycket - utan mer en liten chokladkaka i form fast kladdig inuti).

Vickan: jag kollade lite på länken men hittade inget som jag är ute efter just nu. Tack ändå!

• start september

Nenne,

radon från blåbetong är faktiskt bättre än markradon efter som du kan göra något åt det. Ska ni ändå renovera så kan det ju vara värt det. Har ni testat radonnivån själva, med sådana där stickor man får av mäklaren?

Ibland skiljer det mycket mellan olika rum, kanske är det inte hela världen om det är högt i tvättstugan så länge det är lägre i sovrummet?

• start september

Junilejon,

testa med Postafen (vanliga åksjuketabletter. Allt annat är receptbelagt.

Postafen funkade bra för mig. Om du väger lite så börja med en halv.

• Nattson

Hej Alla, sitter nu i Finland och skriver några rader.

Junilejon, precis som start september säger, postafen heter tabletterna mot illamående. Det finns även någon typ av armband som ska trycka mot en spesiell punkt och motverka illamående. Jag ska nog se till att inhandla något av de båda, kanske testar armbanden då jag inte gillar att stoppa i mig piller.

Ang serier vså älskar jag Greys!! Men ser även Heros. Jag har redan sett hela första sesången, vår granne laddade ner alla avsnitten och vi satt och tittade på ca 3avsnitt i veckan tror jag Nu har vi sett 4avsnitt av sesång 2 och det blir bara bättre!!!

Blivande farmor blev helt till sig när vi berättade om graviditeten, men allvarligt talat så blev det nästan lite för mycket. Hon är väldigt snäll och vill alla väl men kan vara lite väl påfrestande ibland. Som att gå och upprepa en mening hela kvällen vilket var att ha ha jag ska bli farmor osv osv... ibland undrar man om det står rätt till..... Men hon blev glad och det är bra.

Jag älskar vatt åka skidor men har bara gjort det i Sverige hittils, maken var i Alperna för två år sedan medans jag var i London. Men jag skulle gärna åka skidor igen och få lite mer utmaning!

• Nattson

Frejis, vad kul med kaninen! Han låter ganska lik min kanin som jag hade. Han kommer säkert att vänja sig vid er och då inte vara så skygg.

Liten, krya på dig!!

• viktualia
    Nattson skrev 2007-11-11 16:33:20 följande:
    Blivande farmor blev helt till sig när vi berättade om graviditeten, men allvarligt talat så blev det nästan lite för mycket.
    jag ser "framemot" samma typ av scenario om jag skulle bli gravid.. "värst" misstänks min pappa bli med mamma och svärmor på goda andraplatser... gaaaaaaaaaaaa
  • muggles

Vi följer förresten också Heroes. Jag fastnade inte från början vilket mannen gjorde men sedan kom jag in i den ändå så nu är vi fast bägge två. Det blir bara mer och mer förvirrat - jag säger ofta att det skulle vara svårt att komma in i serien nu, alla historierna börjar ju gå ihop nu. Vi började spela in den eftersom vi gick och lade oss kl 21 för några veckor sedan och nu har det blivit tradition att komma ikapp veckans avsnitt under helgen. Två datanördar som vi är så laddar vi nästan aldrig ner saker... Skomakarns barn har inga skor osv

• muggles

Nu ska jag snart gå till mitt pass - gaaaaahhh, vad träningskläderna sitter tajt! It's a sign...

• Nattson

Vad duktig du är Muggles som orkar komma igång med träning! Jag säger till mig själv att jag ska gå en timme om dagen nu så att jag får lite träning i allafall, vi får se hur det går.

Kul att ni också följer Heros!

Vickan, när det är dags så säger jag bara lycka till och var förberedd

• Vännerfan

Mmmm, även här åkte det dessert-receptet in i ett dokument med recept från BT. Men för tillfället äter jag faktiskt inte choklad. Tredje dagen jag håller uppe nu (trots att det faktiskt står jättegod hemmagjord chokladkolasås i kylen). Jag har ätit det varje dag sen förlossningen tror jag och plötsligt kände jag bara att jag inte tycker det är så gott längre, jag köpte mer av vana. Men om man inte äter det rikigt lika ofta sen blir det nog jättegott igen.

Nenne, trist med radon! Hoppas det går att sanera lite. Är tyvärr för dåligt insatt på området då vi inte kommit igång med hus-tittande ännu.

Mugglan, jag tappade räkningen på hur många plagg jag var och bytte till annan storlek. Men man orkar ju inte göra det varje gång man känner att det blir fel heller, särskilt inte med de plagg man fick innan man kunde gå lite i affärer. Åh, vad kul med gympapass, det tillhör fortfarande sånt som jag bara drömmer om än så länge.

Jumilejon, med risk för att vara extremt tjatig så rekommenderar jag armbanden man kan köpa på Apoteket mot illamående. Väl värt att testa tycker jag!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag