• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

hej govänner!
    Jag tyckte också Kalla fötter var en bra serie! En roligare serie är Coupling, en engelsk version av vänner!

En skön film jag såg i veckan var "Tillsammans är man mindre ensam", jag läste voken först och det är nog första gången som en film är bättre . Men å andra sidan så var boken som ett filmmanus med bara dialog så man hade svårt att visualisera hur det/dem såg ut.

Usch Telis, att du ska behöva ha så ont dubbelt så ofta som en annan. Jag börjar känna av min ÄL med, men det är inget allvarligt, och det onda vid mens brukar variera, ibland är det svimfärdigt och ibland bara spetsad av ett järnspett. Men jag har ganska hög smärttröskel och dessutom går det över på ett dygn så jag spelar martyr och kräver full service hemma, hihihi. Men det där låter ju superjobbigt! Skickar lite styrkedroppar till dig!!!!

Jag visste ju att jag fick sota för att jag inte konsulterade er före husköpet... Fasen också! Hjääälp! Hur ska vi göra??? Fortsättning följer
    ...

• Telemarkgrrl

Fniss, jag erkänner, jag är en BT-nörd.

Maken och jag gick och la oss hyfsat tidigt men av olika anledningar så somnade vi inte direkt och vid kl 1 var det så varmt och obekvämt i sängen att det var omöjligt att sova. Så jag gick upp igen och satt och surfade och spelade spel på datorn till kl 3. Helt olikt mig.

Hoppas filmen är bra! Själv ska jag duscha och sen ge mig ut på långpromenad med en kompis och hennes hund. Och kanske klämma in en lussebullsfika.

• Telemarkgrrl

Kalla fötter var fantastiskt bra!!! Saknar den serien som sjutton!

• Lapinette

Telis - den finns att köpa som en box med alla delar. Är allt bra sugen att se om den!

nenne - såg Tillsammans för fem veckor sedan. Tyckte dock boken var bättre. Filmen blev lite snurrig, mycket som hända på olika ställen under kort tid. Frågade maken om han verkligen hängde med i handlingen och han ryckte på axlarna och tyckte "tja, det var en fransk film".

• Telemarkgrrl

Lappis, ja jag har hyrt den där boxen när jag var sjuk en gång. Det blev nästan en överdosering att se alla inom loppet av ett par dar, men bara nästan.

• Lapinette

nenne - vad är det med husköpet? Har jag missat något?

Sorry svårt att hänga med här. Maken sitter bredvid mig och läser om allt som har med ägg, klimakteriet och födelse att göra. Kul att han försöker vara insatt men svårt att skriva samtidigt.

• Telemarkgrrl

Jag har bott inte så långt från där Kalla fötter utspelas och bara älskar dialekten. När Jenny säger sitt Njuuuuuuu Joooooook - ah, det är som ljuv musik.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag