• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Telis - komiskt, på den andra tråden jag hänger frågade just en av tjejerna om Två dagar i Paris. Så den var bra! Själv vill jag se Ratatouille!!! Det blir nog den imorgon.

Gällande shopping så har jag verkligen kommit av mig. Förmodligen börjar jag bli gammal men jag tycker modet är hur konstigt som helst. Har bara köpt ett par nya stövlar och jeans denna höst...ja förutom en kort kjol, en ny halsduk och skinnhandskar. Men för att vara mig så är det lite.

Viktualia - Carl Philip var ok. Det var ju lunch och det fanns typ 5-6 rätter att välja mellan. Maten var god men vår servitris "glömde" oss mot slutet och sånt retar min make enormt. Speciellt då vi hade en tid att passa, parkeringen som gick ut .

• muggles

Telis: vilken TUR att du tog fram stickan så att du kunde ta sprutan på rätt dag (väl?)! Usch, vad jobbigt att ha så ont vid ÄL - har aldrig hört talas om ngn som haft det förut. Vad säger läkaren?

MrsB: usch, vilka jobbiga nätter du verkar ha - inte kul! Hoppas det finns ngt du kan ta mot halsbrännan. Det slapp jag som tur var.

Vi ska snart äta torsk med rödvinssås och frästa fläsktärningar och svamp. Hur gott låter fläsktärningar - de har säkert ngt flådigare namn på restaurang, men sådana tärningar med lite röksmak är ju faktiskt gott som tillbehör. Till det Penfolds Bin 2 - var tvungen att prova runt lite. Annars var jag jättenära att köpa Bin 28 igen för den var ju så underbart god! Men Bin 2 var inte i närheten tyvärr men det får gå för denna gång

Blev så sugen på skidåkning så jag var tvungen att byta bild till en som passar mitt nick bättre. Tagen i värsta offpistpuckeln i Trysil i vintras - Moa åkte med i magen Hade eg lovat mig själv och maken att inte åka puckel och inte offpist... hmmmmm. Men det är maken som tagit bilden så han var lika skyldig han.

• start september

Fin bild Muggles! Blir det någon åkning i år tror du?

Hur sent åkte du när du väntade Moa?

Jag funderar lite för egen del också. Vi har en planerad skidresa när jag förhoppningsvis är i vecka 20 och jag har mentalt lagt ner åkningen för egen del.

• Lapinette

Mugglan - ska boka vår skidresa i helgen! Har fått hjälp av Telis på resetråden så det bär av till Canazei i Italien i januari!!!

• Lapinette

September - om vi lyckas med IVF'n kommer jag att vara i vecka 12 när vi åker. Lite läskigt men efter att ha diskuterat fram och tillbaka i typ 2 veckor nu så är det den enda veckan som funkar bra för oss samt att det finns resor kvar.

• start september

Lapinette,

vilken bra idé att göra en utflykt och reka lite inför veckans övningar! Då slipper ni fundera på vart ni ska i alla fall, skallen lär vara full ändå!

Telis,

sicken tur att du är kvar hos oss och att du orkat se en bra film idag

• start september

Lapinette,

som det känns nu (har precis lämnat vecka 12) så hade det funkat utmärkt, så det går säkert superbra att åka då för dig!

• Lapinette

Själv sitter jag och googlar bra filmer eftersom vi på en vecka såg en hel säsong av 24 så har vi inget kvar tills jag får "utegångsförbud". Måste nog lägga in en ny beställning på Ginza så vi har lite bra filmer.

• Lapinette

Det jag oroar mig mest för är om jag kommer att må illa samt attt det är lite mer "risky" fram till vecka 12 gällande MF men det känns också så trist att tänka för mycket på det då vi inte ens vet om IVF'n kommer att lyckas. Så trist att då stå där ute någon alpresa.

• start september

Det är svårt det där med vecka 12. Jag tror att mycket av risken ligger innan det, du som gör IVF kommer väl att få göra tidiga VUL och UL så då har du sett att hjärtat kommit igång innan du åker.

Sen tror jag inte att MF i vecka 12 har något att göra med ansträngning eller om man ramlar, så skidåkningen gör nog inte att risken är större. Om du är glad mår du säkert bättre!

Illamående däremot är svårt att veta något om. Men många av de som mår illa blir ju bättre strax innan vecka 12.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag