• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Åh, laxreceptet låter ju supersmarrigt, det åker direkt in i receptsamlingen!

• muggles

Nä vad gör jag, jag får nog lägga mig nu *surar, vill vara uppe mer mer*

• snofsan

*håller verkligen tummarna för dj lappis*

• Piggelin1

Mugggles - har för mig att ett laxrecept i den stilen dryftats här innan?! Låter supergott alldeles oavsett!
    Själv gjorde jag en oerhört avancerad lunch idag - Kelda Fisk-& skaldjurssoppa, som jag stoppade i bitar av lax & scharlottenlök i plus lite extra mjölk. Riktigt gott faktist, hade inte testat just den Keldasoppan innan - flera av de andra har jag avverkat, men inte just den.

• Lapinette

Hi, hi...tror jag skrev det där laxreceptet här förra gången vi diskuterade lax. En favorit som har gjorts många gånger. Dock har jag inget direkt recept på det utan kör på eget bevåg med en blandning av nötter, smör, sweetchili och lime som jag blandar ihop och sedan smetar på laxen innan den går in i ugnen. Sen gillar jag att servera den med potatissallad på sommaren. Potatissallad med ruccola, coctailtomater och lite beroende på säsong kan det vara rädisor eller sparris i.

Telis - 11 ägg är inte speciellt mycket. Frågade min läkare hur många man kan få och det är 30 på vardera sida. En av tjejerna på FL fick ut 22 varav 8 gick till frysen. Toppenresultat! Själv blir jag supernöjd om jag får ett superembryo och någon till frysen.

Jag har kännt lite grann i magen, spänd men inte mycket. Min läkare frågade faktiskt mig idag hur jag mådde för vissa känner av detta mer än andra. För mig är det inga problem alls. Det känns lite grann och speciellt på kvällen efter sprutan...kanske är det mer psykologiskt eller för att jag verkligen känner efter när jag ligger i sängen och ska sova. Annars, helt ok!

När har du ditt besök inbokat?

• Page

Piggelin, om någon "okändis" hade frågat mig om han/hon hade fått bo hos mig i två veckor hade jag skrikit: NEEEJ! Heh, jag tackar sällan ja till en föreslagen fika utan att be om att få betänketid! Sweet är spontan, sjukt välkomnande, och härlig! Hahaha, och det kommer hon få lida för nästa år...här ska det sparas pengar och besökas!

• Telemarkgrrl

Gomorron!

Lappis, åh hoppas verkligen att jag får må lika bra som du! Jag ska till läkaren nästa fredag, vilket råkar vara dag 21. Men det var något prov som skulle tas dag 3 och så har vi inte tagit syfilisproverna än så jag kan nog inte börja redan i den här cykeln.

Det där med frysta ägg låter lite läskigt tycker jag, det är som att frysa ner ett litet barn och sen tina upp det igen. Men det funkar ju så det är bara en metal blockering jag måste komma över.

Page, ska du åka till NY, ditt lilla lyllos?

• snofsan

*armbågar mej in här å säger godmorgon *

Hur e läget med er alla här då?

själv e man fortfarande lite förkyld.. hihihihi.. men de stoppar mej inte att prova lite brudklänningar

• muggles

Oj sorry, jag glömde att det receptet redan besökt tråden! Har gjort det flera ggr (ur Fredagsgourmet) och upptäckte igen hur gott det är! Och enkelt.

Har precis avbokat spädbarnsmassagen - känns bra att göra det man känner för och inte det man borde (jag hade ju tackat ja till kursen så jag borde ha gått sista ggn också).

Moa sov förresten inte hela natten i natt så det var nog tillfälligt men oavsett så är det bara en nattmatning vid 04 nu så det är helt ok!

Nä nu blir det lite morgonkaffe!

• Tinga

Piggelin - kanske säkrast att önska dig lycka till inför förlossningen redan nu; det kan ju faktiskt bli av när som helst nu, utan att vara konstigt! Shit, vad tiden går fort, även om jag ofta tycker att det är seeeegt på jobbet. Så Piggelin, jag hoppas verkligen att du får en toppenförlossning (om man nu kan få det ) och önskar dig lycka till! Kram!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag