• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Okidoki, jag fick för mig att man visste/hade konstaterat att du hade mördarsekret. Jädrar, vad jag håller tummarna för er nu! Det är verkligen såååååååå mkt er tur nu!

Japp, en repris på syrrans bedrift hade varit perfekt, i så fall borde h*n titta ut den 21 nov (det är sista gångne på Plasket den 20:e) Om h*n väntar ytterligare några dgr, till den 26 nov, då blir det samma födelsedag som just syrrans tredje barn

• Moppy1

Lappis - tror absolut att dina ägg + makens sperms kommer passa ihop som handen i handsken. Låter ju positivt med så många bra ägg också, det betyder väl fler chanser. Eller?

• Telemarkgrrl

Lappis, nu börjar jag bli lite nervös för det här IVF-beslutet. Har du fått 11 ägg sa du? Jag blir ju nästan handikappad vid en vanlig ÄL som inte är boostad av hormoner, hur blir det då om kroppen ska producera tio gånger fler ägg. Hur mår du nu, känner du av dom där extra äggblåsorna??

• Moppy1

Piggan - nu försvann du ser jag.... svårt att tima de där gröna prickarna!

• muggles

Starkt jobbat Nenne på de skogiga vägarna! Hoppas det ger "frullan-resultat"! Hmmm... mkt tråd-intern kommentar...

Frejis: usch, jag förstår så väl att du är deppig efter missfallet, onormalt hade det varit annars! Ngt har ju gått förlorat, det är klart att det är en sorg. Och ni som väntat så länge också. Ibland är livet verkligen orättvist!

Ang saffransbullar (el lussekatter som jag skulle ha sagt) så finns det både med och utan saffran här på västkusten och båda har formen av lussekatter. Utan saffran är ju helt meningslöst men vissa gillar tydligen inte saffran. Jag tycker att lussekatter utan saffran bara smakar torr ointressant bulle - bläää.

Victory: vad lustigt. för ett år sedan åkte vi på bröllopsresa till Thailand den 21/11! Och vi var på Koh Lanta! Dessutom var det där Moa blev till så hoppas det vill sig för er också. Sol, värme och avslappning brukar vara bra för sexlivet
    Ang Koh Lanta har jag ett bra tips: www.timeforlime.net/links.htm De har de absolut godaste Mojitos som jag druckit någonsin (och det var fler som sa det). Dessutom supergod mat (mmmm... barracuda med mango-brandy-sås mmmmummmms). Vi tog en matlagningskurs där - väl värt pengarna!

Ang 17/11-95 så jobbade jag i Tyskland då och ringde ett jobbsamtal till Volvo här i Göteborg. Växeln svarade med väldigt undrande tonfall (eftersom jag pratade göteborgska) ung "men vet du inte vad om hänt?". Fick förklara att jag var i Tyskland och dit hittade inte den nyheten förrän ett dygn senare (jo, det var faktiskt på nyheterna där!).

Apropå att vara mammaledig så borde det heta jobbledig!

Skippar diskussionen om stockholmare - själv bor jag ju på BÄSTKUSTEN! HA. (Det finns tom en Vägverketskylt nära Tjörn där det står exakt så, hur seriöst är det?!)

Så, nu har jag läst ikapp som ni förstår.

Nja, det här med spädbarnsmassage var nog inget för oss. Tror inte att Moa uppskattade det speciellt, det roligaste var nog att titta på alla människor. Jag tror inte att ngn av bebbarna uppskattade det så jättemkt. Jag skulle eg gått dit imorgon också men jag skippar det och går hellre och träffar lite mammor ur f-gruppen och går en promenad och fikar med dem. Det ger mig mer.

Och vet ni vad?! Imorgon är det FREEEEDAG! Jag har verkligen kvar värsta fredags/helgkänslan (trodde inte jag skulle ha det när jag slutat jobba) eftersom maken då är hemma mer och myser med oss.

• muggles

Lappis: jag förstår att du nojar över om simmarna gillar äggen för det hade jag också gjort. Du tänker som jag - börjar planera nästa steg ifall detta inte funkar osv. Jag känner igen mig jättemkt i ditt "tänk". Men jag hoppas verkligen att det funkar, om inte första ggn så iaf ngn i 3-packet!

Apropå laxrecept så gjorde vi ett som är supergott och enkelt:
    hacka cashewnötter och blanda med smör/margarin, limeskal, och sweet chili sås. Eg ska det vara hackad vitlök i också men det skippade jag idag. Lägg laxen i en ugnsform, på med gojset och in i ugnen. Kör helst med termometer tills att laxen är 55 grader (då är den perfekt!). Gör tex ris till (riset kan gärna smaksättas med limesaft om du får lime över - supergott). Enkelt och MUMS!

Apropå sprattel i magen: Moa var ju väldigt lugn i magen och det kändes inte så mkt som sparkar på slutet utan mer som att hon sträckte på sig (om ni minns så nojade jag över att hon kunde vara en efterbliven dvärg ). Men ni ska se hur mkt sprattel hon har i benen nu - det är heeelt otroligt! Jag har förstått nu i efterhand att sparkarna kan kännas mer intensivt om det finns mer plats i magen för då kan de "ta ut svängarna med lemmarna", medan om det är trångt så kan de inte riktigt få till sparkar ordentligt.

• muggles

Apropå lemmar så kanske det inte alltid är ett ben som sprattlar MOAAAHHAHAAA (ojdå, nu for fantasin iväg med mig hehe)

• Telemarkgrrl

Muggles, just for the record, jag säger också lussekatter om dom är formade som lussekatter, det är liksom formen som gör lussekatter. Det var jag som först pratade om saffransbullar och det var bara för att jag hade köpt runda släta bullar med saffran i.

• muggles

el rättare sagt, det kan vara det tredje benet som sprattlar moaahahahhoahah

• muggles

Aha Telis så det finns runda släta saffransbullar, undrar om jag har sett det? *funderar*

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag