• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Hi, hi...det blir copy and paste på bullrecept ser jag. Snart kan vi ge ut en kokbok tjejer. Recept typ Muggles laxrecept och Viktualias pistagebullar. Vad sägs om det?

Clownis, hur stora var dina ägg och hur många fick du? Jag har inga preferenser gällande detta och är lite nyfiken hur det kan se ut. Minns du?

• viktualia

Gärna kokbok för mig! jag sitter och trycker på en hel del andra trevliga recept... som den svårartade matnörd jag är...

• Nattson

Hellooo Fredag idag!!!!

Liten jag är också hemma och det är skit trist.
    Mmmmm bull recep, jag älskar bullar he he

Jag testade faktiskt ett av era goda laxrecept för ett par månader sedan, med alldeles strålande resultat.

Imorse fick jag springa till toan spydde aldrig men att hulka så man får tårar i ögonen är inte heller någon höjdare. Vi ska till mannens gudföräldrar i Finland i helgen. Men jag har köpt lite kex som jag kanske kan smyga in och ta några innan jag går upp. Annars är jag nog rätt avslöjad...
    Junilejon, mår du också illa?

• Nattson

Frejis, vad blev det för kanin?

Jag håller på att brodera Merry christmas på en gardin och äntligen är "christmas" klart Vi flyttade till ett hus i februari i år, så det ska bli kul med lite julpyssel i huset!

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
    Kram

• Liten med Mindre

Trevlig resa Nattson. Hoppas att kexen hjälper så du slipper avslöja redan.

Det kanske vore något - "Äggjagarnas bästa recept".

Har lyckats både äta, se slut på alla CSI, och sova middag. Nästan så jag skulle kunna ta itu med något nyttigt. Ska hålla mig hemma idag, och promenera till centrum imorgon för att bunkra mat. Så det blir "Här har du ditt kylskåp" till kvällen. Är inne på MrsB:s linje med soppor på längden och tvären - med avsteg för pannkaksfrossan då.

Hoppas att ni alla får en trevlig kväll o helg. Känner att det är svårt att få fram några vitsiga kommentarer ur det tjocka huvudet. Ska nog försöka mecka lite bilder och slötitta mer tv.

Buenas Noches!

• Victory

Hallåj! Har alla gjort helg nu?

Jag har fått sån himla julstämning, vi har nämligen haft lite snö i veckan, men igår regnade allt bort tyvärr. Och nu när jag läser om era saffransrecept får jag lust att svänga på mig förklädet direkt!

Både jag och mannen steg upp kl. 6 imorse! Håller vi på att bli gamla eller? Men då hinner man ju så mycket! Jag tror jag ska börja tvätt och packa inför resan, snart bara en vecka kvar!!! Det betyder en vecka kvar till BIM också, men jag är inställd på BOM. Vi ska ju på utredningsbesök den 7/12 så då kan jag ju inte vara gravid, hur skulle det se ut!?

• Victory

Jag är väldigt sällan in här numera så om jag missat något viktigt som hänt de senaste veckorna får ni gärna upplysa mig!

• Liten med Mindre

Oj, hurtigt värre Victory, uppe kl 6.

Lyckades få igång datorn med alla serirer på igår, så det blev Heroes tills jag kände mig trött nog att somna. (Det tar en stund när man som jag sovit middag 1½ timme. Är ännu inte så där gravidtrött som jag hört att man ska bli på slutet.)

Lustigt det där med Heroes - vi tittade massor i våras, och sen när jag blev gravid tappade jag helt lusten. Blev nästan illamående vid tanken av serien. Och nu plötsligt fick jag lust att fortsätta. Måste vara förkylningsvirusen som sätter igång något behov... Det dumma var bara att jag tror jag drömt om en massa övernaturliga människor hela natten.

• snofsan

God morgon tjejer

hihi v ni har skrivit massor hehe orkar inte läsa igenom allt

lappis: de ska nog gå bra med dina ägg *håller tummarna att det tar sej*

liten: usch stackare de kan inte vara lätt att vara sjuk OCH gravid

nattson: vad har du mer för symptom elle e de bara illamånde du har nu?

näpps nu ska ja snart dra i väg på hud analys hihih kollar så ja vet va ja ska smörja in mej med

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag